Margje's vliegengordijn |
Reageer ![]() |
Autheur | |
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 Juni 2012 om 09:27 |
Hoi,ik heb zojuist het mooie vliegengordijn van Margje bewonderd en ben er direkt aan begonnen,alleen hoe krijg ik al die losse slierten bovenaan een stevige bovenkant van vasten?
Wie kan mij ermee helpen?
Gr Engeline
|
|
![]() |
|
Boris ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Juni 2012 Locatie: home Status: Offline Points: 1060 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik denk dat je ze aan elkaar moet haken en dan steeds een losse ertussen en dat een paar rijen herhalen. Ik denk dat je zo een stevige bovenkant krijg.
Maar ik heb het vliegengordijn niet gemaakt. Volgens mij stond er toch ook een link in. Staat het niet in het patroon?
|
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
misschien kan je eerst een rij met lossen haken en dan sliert per sliert nemen en deze in de ketting plaatsen kan je daarna werk omdraaien en verschillende rijen vasten maken tot de boord zo breed is als je zelf wil
daarna klitterband er tegen en klaar
|
|
![]() |
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Er stond inderdaad wel bij dat er een rand vasten aan zaten en daar met de naaimachine het klittenband aan was gezet. Maar zoals jij het uitlegt snap ik het wel. Hartstikke bedankt voor jouw reactie.
gr Engeline
|
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Ik heb het gordijn ook gemaakt ,het hangt al voor het tweede jaar ,ik heb gewoon elke sliert appart aan een latje geschoven en dat latje op twee nagels gehangen ,tegen de winter had ik ze er afgedaan en in een overtrek van hoofdkussen gedaan en zo int wasmachien ,iedereen kijkt nog altijd vol bewondering naar mijn gehaakt vliegegordijn .
Maak het niet te lang want het rekt nog uit
![]() |
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Hoikes,
Ik weet natuurlijk hoe het vliegengordijn eruit ziet. Zelf heb ik een gemaakt met gewone wol (beetje stevig) Gehaakte bies? Dan de pomponnetjes garens waarvan er heel veel sjaaltjes zijn gemaakt. Je moest breien tussen de bolletjes die knip je op lengte en knoop je aan de gehaakte rand. Er komt echt geen vlieg door. Groetjes IngeDev PS;ik ga ze zelfs gebruiken als gordijntjes op de slaapkamers. |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |