Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Katia ondas sjaal

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Angel7676 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angel7676 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Katia ondas sjaal
    Posted: 21 September 2011 om 21:48
ik ben net begonnen met katia ondas sjaal heb wat pennen gebreid maar ik krijg dat kronkeleffect niet ze vallen gewoon recht boven elkaar wat doe ik fout?en maakt het nog uit of je aan de bnnen of buitenkant begint van de wol als je steken gaat opzetten?\gr Angel
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 07:57

ik weet niet precies wat je bedoelt maar je breit het band in de boveste gaattjes

dus de stroken vallen ook boven elkaar alleen bij mij krult het omdat ik het band niet helemaal uit trek

misschien kan je een fotootje plaatsen dan kan ik het ook zien en je misschien beter helpen

ik ben momenteel aan sjaal 6 bezig 5 is inmiddels ook af

foto volgt later vandaag

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 09:45
Wij hebben het garen opengelegd (zodat het een netje wordt zeg maar) en dan dubbelgevouwen en dan gebreid... En dan ook minder ruimte er tussen en ook minder aantal steken opgezet...

Op mijn blog heb ik wel ergens een plaatje staan... Blogger doet raar, dus kan 'm even niet vinden...
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 10:10

ik zet 4 of 6 steken op ( ligt eraan hoe lang de sjaal moet worden en hoe dik) en dan trek ik het net uit en brei van gat naar gat..... zit tussen de steken zo'n 2 cm

er zijn 2 soorten van deze wol een fijn mazige en 1 met grote gaten de fijne die valt wat meer boven elkaar en die met de grote gaten is wat rommeliger!

succes

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 12:11

Misschien moet je wat meer ruimte tussen de steken laten? Dus niet iedere 2,5 cm insteken maar op bv. 3 cm afstand.
De triana valt veel rommeliger, de ondas valt wat rechter. Pas als je een eindje gebreid hebt kun je beter zien of het leuk valt.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 12:47
Ik heb alleen een Ondas gemaakt, maar bij mij duurde het ook even voor ik 'golfjes' begon te zien. Ik dacht eerst dat ik het verkeerd deed, maar later bleek het toch wel te krullen. En inderdaad, niet te weinig ruimte tussen de steken laten. 
Back to Top
Angel7676 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angel7676 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 20:49
Originally posted by Pluk Pluk wrote:

Ik heb alleen een Ondas gemaakt, maar bij mij
duurde het ook even voor ik 'golfjes' begon te zien. Ik
dacht eerst dat ik het verkeerd deed, maar later bleek het
toch wel te krullen. En inderdaad, niet te weinig ruimte
tussen de steken laten. 

oke ik heb het in de gaten heb nu meer ruimte
tussen de steken en ook met omslaan heb nu een stukje
gebreit en begint wat te krullen bed voor je reactie gr
Angel
Back to Top
Angel7676 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angel7676 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 20:50
Originally posted by drempt drempt wrote:

ik weet niet precies wat je bedoelt maar je breit het band
in de boveste gaattjes

dus de stroken vallen ook
boven elkaar alleen bij mij krult het omdat ik het band
niet helemaal uit trek

misschien kan je een fotootje
plaatsen dan kan ik het ook zien en je misschien beter
helpen

ik ben momenteel aan sjaal 6 bezig 5 is
inmiddels ook af

foto volgt later vandaag

ben er inmiddels achter ben wel benieuwd naar je foto bed
voor je reactie gr Angel
Back to Top
Angel7676 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Angel7676 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 20:58
iedereen bed voor de snelle reacties heeft goed geholpen
ben nu opnieuw begonnen met suces!!!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns