Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

granny stripe omslagdoek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: granny stripe omslagdoek
    Posted: 27 September 2011 om 11:55

Verandering van spijs doet eten: ik wil een grannystripe-omslagdoek gaan haken.

Heeft iemand enig idee hoeveel garen ik daarvoor nodig zal hebben? Ik wil zo bij de Hema gaan kijken. Dat zijn bollen van 50 gram, voor naald 3-4.
De Saskia vind ik net wat te grof. Voor een Kate-sjaal had ik 2,5 bol nodig, maar een granny-omslagdoek wordt groter, denk ik. Op de meeste plaatjes is het een enorm gevaarte.
Kan iemand een gooi doen naar hoeveel bollen ik nodig zou kunnen hebben?

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 12:16

ik weet dat ik voor mijn granny omslagdoek in driehoek, van de cal van he forum.

Was ik 5 a 6 bollen kwijt ligt eraan wat voor kleurverdeling je wil. Ik gebruikte daar voor de royal van zeeman.

je zou niet zo zeer naar het gram moeten kijken, maar naar de aantal meters.

Ik heb hem met haaknaald 5 gehaakt.

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 12:31
Aha. Dank je wel, nu heb ik een beetje een idee.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 13:41
Ik heb er een paar gemaakt met 12/13 kleuren, dan heb je heel wat wol nodig, maar je houdt ook veel restjes over. Ik heb katoen klaarliggen om er één met een dunnere naald te haken, ook in veel kleuren.

Het is wel raadzaam om telkens de draadjes per streep   al weg te werken anders baal je later enorm, als je denkt klaar te zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 16:34

Poe, ja dan heb je veel garen nodig!
Bij nader inzien denk ik er nog even over omdat ik de kleuren bij de hema leuk, maar niet geweldig vindt. Lastig lastig!
Goede kleuren vinden vind ik het moeilijkst. Een hele bonte vindt ik leuk, maar één met warme kleuren vind ik ook erg mooi.
Ik dub nog even verder.

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 17:40

Ik vond het ook heel moielijk,  wat wel heel netjes is is bv 1 hoofdkleur gebruiken.

bv grijs, en ik heb dan voor mijn moeder toen  een paar randen rose gedaan bijna aan de onderkant.

En de rand ook met rose.

dan krijg je een heel luxe uitstraling,

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 20:23
O ja, dat klinkt ook wel heel erg mooi!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 22:52
Je kunt ook drie tinten van één kleur uitkiezen en ze dan in volgorde haken of eerst van licht naar donker en dan weer terug naar licht. Ik knip stukjes draad af en schuif daarmee tot ik de goede combinatie heb en dan plak ik ze met plakband op een papiertje.

wat rozengeur.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2011 om 10:33
En als je dan per kleur 2 rondes doet krijg je weer een
heel ander gezicht. Maar ook erg mooi.
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2011 om 12:22
Eén patroon, duizend variaties.

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2011 om 14:04

Ik kom net bij de Wibra vandaan: ik heb gekozen voor 5 kleuren. (Pfff wat een getob om een knoop door te hakken en kleuren bij elkaar te zoeken!)
Ik maak van donkerpaars de hoofdkleur. Daar heb ik 4 bollen van gekocht en van de andere kleuren 2 bollen. Ik hoop dat ik zo goed uitkom.
Nu dacht ik om met paars iedere keer 3 strepen te doen en met de andere kleuren 2 strepen. Heeft iemand daar nog uitgesproken gevoelens bij?

Ik heb het even gevraagd bij aan de kassa: breigarens mag je, met de wikkel er nog om, tot een half jaar terug brengen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2011 om 16:01
Wel met de kassabon, net of ze elders ook Saskia verkopen.

Ik ben benieuwd. Als de kleuren bij elkaar passen is iedere strepencombinatie leuk. Ik heb voor onze buurvrouw vier tinten roze genruikt, van de donkerste telkens één streep, van de andere 3 twee strepen.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns