stokjes vervangen door vasten? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 November 2011 om 15:35 |
Ik kwam net dit kooppatroon tegen en vind het een hele mooie teckel, qua vormgeving en qua gebruikte kleuren. Maar ik vind het zooooo lelijk als je de vulling van een knuffel kunt zien.
![]() ![]() |
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Omdat je voor een beginstokje drie lossen moet nemen, denk ik dat je voor elke stokjestoer 3 vastentoeren moet doen. Maar je kunt een klein proeflapje maken, eerst in stokjes en dan in vasten en die naast elkaar houden.
Als ik die tekkel gehaakt had, had ik in het lijfje een bruine nylon kniekous gestopt of een pantybeen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
droppie ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 05 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 347 |
Goede hint Magtelt dan zie niet dat de vulling wit is... Die ga ik onthouden voor als ik nog dingen ga haken waarbij ik me daaraan zou irriteren... Groetjes, Suzanne |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Je kunt niet klakkeloos stokjes door vasten vervangen zonder dat de verhouding zoek is. Maar omdat het dan kleiner wordt, moet je juist minder toeren gebruiken i.p.v. meer. Wat ook scheelt is als je niet te strak opvult, dan rekt het lijfje ook niet op. En de kous van Magtelt is ook een heel goed idee.
|
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Ik denk idd dat een kous een goed idee kan zijn, maar ik kies dan zelf liever voor vullen met bruine schapewol, omdat ik liefst met alleen natuurlijke materialen werk. Het leek me al dat het niet simpel te doen zou zijn, bedankt voor de feedback! Ik ga eens even denken of ik dan de gok ga wagen het patroon te kopen, of dat ik een ander teckelpatroon ga gebruiken.
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
Janne Marie ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Er bestaat ook een miniatuur teckel, die is ook heel mooi. Mijn laptop is al een paar keer gecrashed waardoor ik alles kwijt was dus kan je niet aan het patroon helpen, maar ik heb even gegoogled en wel deze gevonden: http://hobby.marktplaats.nl/breien-en-haken/492132766-zelf-m ooie-mini-tekkel-teckel-tackel-haken-nummer-1314.html . Nu was die andere mooier, ik denk dat die was van Annelies de Kort (maar weet t niet meer zeker). |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |