Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stokjes vervangen door vasten?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stokjes vervangen door vasten?
    Posted: 05 November 2011 om 15:35
Ik kwam net dit kooppatroon tegen en vind het een hele mooie teckel, qua vormgeving en qua gebruikte kleuren. Maar ik vind het zooooo lelijk als je de vulling van een knuffel kunt zien.  Wat ik er zo van zie is hij in stokjes gehaakt, zou je die zomaar kunnen vervangen door vasten zonder een honde dat totaal uit verhouding is te krijgen? Anders misschien vullen met echte schapenwol, in donkerbruin.

geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 16:26
Omdat je voor een beginstokje drie lossen moet nemen, denk ik dat je voor elke stokjestoer 3 vastentoeren moet doen. Maar je kunt een klein proeflapje maken, eerst in stokjes en dan in vasten en die naast elkaar houden.

Als ik die tekkel gehaakt had, had ik in het lijfje een bruine nylon kniekous gestopt of een pantybeen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 20:23

Goede hint Magtelt dan zie niet dat de vulling wit is...

Die ga ik onthouden voor als ik nog dingen ga haken waarbij ik me daaraan zou irriteren...

Groetjes, Suzanne

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 20:55
Je kunt niet klakkeloos stokjes door vasten vervangen zonder dat de verhouding zoek is. Maar omdat het dan kleiner wordt, moet je juist minder toeren gebruiken i.p.v. meer. Wat ook scheelt is als je niet te strak opvult, dan rekt het lijfje ook niet op. En de kous van Magtelt is ook een heel goed idee.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 21:05
Ik denk idd dat een kous een goed idee kan zijn, maar ik kies dan zelf liever voor vullen met bruine schapewol, omdat ik liefst met alleen natuurlijke materialen werk. Het leek me al dat het niet simpel te doen zou zijn, bedankt voor de feedback! Ik ga eens even denken of ik dan de gok ga wagen het patroon te kopen, of dat ik een ander teckelpatroon ga gebruiken.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2011 om 21:22

Er bestaat ook een miniatuur teckel, die is ook heel mooi. Mijn laptop is al een paar keer gecrashed waardoor ik alles kwijt was dus kan je niet aan het patroon helpen, maar ik heb even gegoogled en wel deze gevonden: http://hobby.marktplaats.nl/breien-en-haken/492132766-zelf-m ooie-mini-tekkel-teckel-tackel-haken-nummer-1314.html .

Nu was die andere mooier, ik denk dat die was van Annelies de Kort (maar weet t niet meer zeker).

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns