Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Trui breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ikzelf View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikzelf Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Trui breien
    Posted: 09 November 2011 om 19:31
Hallo,

Ik wil graag voor mijn man een trui breien ik heb wol gekocht bij zeeman genaamd tweed en breinaald no 6
Dit is de eerste keer voor mij dat ik zoiets groots brei,
nou is mijn vraag hoeveel steken ik op moet zetten.
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 20:20
Hangt af van welke maat je man heeft hé.  Heb je al een patroontje of ga je er zelf eentje ontwerpen?
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
ikzelf View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikzelf Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 20:33
Mijn man heeft xxl

Ik ga zelf een patroontje bedenken
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 20:48

Dan moet je een sweather of een t-schirt nemen en de maten opnemen.  't Is te zeggen, de breedte aan de heupen, de breedte onder de oksels.  De lengte van hals tot aan de boord.  Let op, die van de rug is langer dan die van de voorkant.  Ook de mouwen moet je goed af meten.  Ook moet je de lengte van onder de oksel tot aan de boort afmeten.  En je moet ook bepalen of je er al dan niet een tekening in verwerkt. 

Best is omdat allemaal op een patroontje te noteren.  Dan maak je een proeflapje zodat je weet hoeveel steken je nodig hebt voor een proeflapje te maken van 10 x 10 cm. En dan moet je beginnen uit te rekenen hé.

Hopelijk heb ik je hier een beetje mee geholpen.  Als je nog meer wil weten of je komt er niet uit.  Geef maar een gil.

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 20:50
als je een proeflapje maakt weet je ook de stekenverhouding, dan kun je op de site van jessica tromp voldoende modellen vinden en de afmetingen, je kunt een a-lijn model maken of trui met ingezette mouw of raglanmouwen, keus genoeg, v-hals of ronde hals of schippersmodl met knopen of rits.
lydia wijsbroek
Back to Top
ikzelf View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikzelf Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 20:12
Dank je wel voor jullie hulp ik ga het even uitproberen
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 20:14
Graag gedaan hoor en als je er niet uit komt geef maar een gil.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.610 seconden.
Lang Yarns