Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenKindermuts haken, Hellup

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Rambo View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Kindermuts haken, Hellup
    Posted: 19 Maart 2010 om 20:04

Hallo, ik heb via de hobbydoos een haakpatroon gekregen voor een kindermuts. Eentje met een bloem. In totaal 14 toeren. Ik wil graag met iemand hierover hebben, want ik begrijp het soms niet.

ik hoop op een snelle reactie van iemand, alvast bedankt

Groetjes Rambo
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2010 om 09:44

ik weet niet wat voor een patroon het is maar als je even uitlegt waar je vast loopt dan kan ik je misschien wel helpen.

Back to Top
Rambo View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2010 om 11:11

hi esther, super bedankt alvast

het patroon zegt: (spiraalgewijs haken , dat is toch alleen maar dat je de toer niet hoeft te sluiten?? ik zal hieronder de eerste 3 toeren uit het patroon even neerzetten: ·  Toer 1: Haak 7 lossen, 1 stokje in de ketting, *haak 5 lossen en een stokje, nog 6 keer herhalen vanaf * (8 boogjes) ·  Toer 2 : Haak in ieder boogje 5 lossen en 1 stokje (8 boogjes) Toer 3: *Haak 5 lossen en een stokje in het eerste boogje, haak 5 lossen, 1 stokje, 5 lossen 1 stokje in het tweede boogje herhalen vanaf * 12boogjes) mijn vraag begint bij Toer 2: Ik neem aan dat ik 5 lossen moet haken(niet in een boogje) maar die ene stokje wel in elk boogje, dan weer niet toer sluiten dan toer 3: volgens mij moet ik 5 lossen en 1 stokje (net als toer 2 toch?  in elk boogje volgens mij staat er een zin te veel in (nl een keer 5 lossen en 1 stokje? ik hoor het wel als ik iets niet goed heb uitgelegd, gr Caroline        &nbs p;       

Groetjes Rambo
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2010 om 12:41

ja het is zoals jij schrijft. die 5 losse zijn dan weer een boogje waar je in de volgende ronde een stokje kan haken. je krijgt een soort visnet effect.

maar je begint met 8 boogjes en in toer 3 ga je dus boogjes meerderen naar 12 boogjes. je maakt dan 1 boogje zoals in ronde 2 en dan het tweede booge dat je maakt: 5 losse en 1 stoje in de volgende boogje, nu maak je nog eens 5 losse en een stokje in dat zelfde boogje. zo meerder je. anders wordt je must niet wijd genoeg. je moet wel doorhaken en niet het werk omkeren anders krijg je een pat werkje. je moet echt in het rond blijven haken. net als een spiraal.

ik hoop dat je er zo uit komt. anders gewoon nog eens vragen dan probeer ik het wel te tekenen en daar een foto van maken. misschien lukt het dan wel

succes ermee

Back to Top
Rambo View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2010 om 13:47

ok dank je, toch heb ik nog een vraagje over het sluiten van toer 1, als ik de toer niet mag sluiten dan eindig ik dus met een stokje in de binnenste ring, dit is zegmaar de sluiting van boogje 8 maar dan zit ie niet gekoppeld aan boogje 1. (want ik mag de toer niet sluiten) als ik dan door moet gaan met toer 2 dus weer 5 lossen  en 1 stokje (in het eerste boogje van toer 1) dan open ik zeg maar een 9e boogje, dan moet toch niet? ik weet wel dat ik moet meerdere maar in toer 2 en na toer 2 moet ik nog steeds 8 boogjes hebben. ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.. in ieder geval vast super bedankt dat je me op weg wil helpen..

gr, Caroline

Groetjes Rambo
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2010 om 19:57

je eindigd aan het einde van toer 1 met een stokje. dat stokje staat naast het begin van de eerste 7 losse. de eerste lossen zijn eigenlijk ook een stokje. dus 2 stokjes naast elkaar. na het laatste stokje van toer 1 haak je dus eerst 5 losse. en dan haak je een stokje in het boogje van die 7 losse. en dan heb je dus je eerste ronde dicht.

als je het zo doet kom je aan het einde van de vlg toer weer uit op 12 boogjes.

en zo ga je gewoon verder

Back to Top
Rambo View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2010 om 21:59

ok ik ga het morgen gelijk proberen, heel erg bedankt voor de snelle reactie steeds!!!

gr, Caroline

Groetjes Rambo
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2010 om 11:13
graag gedaan hoor. succes
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns