Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over slofjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over slofjes
    Posted: 26 Oktober 2011 om 20:52
Ik ben slofjes aan 't breien van Drops nr.98-41 voor maat
38, ik heb de gulden middenweg gehouden door 48 steken op te zetten anders zouden ze waarchijnlijk te groot uitvallen (voor schoenmaat 37,5).
De patroonomschrijving is verder niet ingewikkeld, maar ik begrijp niet goed op welke manier de slof ontstaat.
Ik heb nu een lap van 42 cm breed op de naald en 10 cm hoog maar ik vraag me af hoe moet ik hier een slof van zien ontstaan?
Ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 21:16
Ik heb ze ook gemaakt en je maakt eigenlijk een soort lap. Als je klaar bent moet je ze in elkaar naaien. Je vouwt de lap dubbel en je naait een naad bovenop de voet en een naad op de hak. Ze zitten lekker en zijn warm maar helaas slijten ze erg hard, maar ik heb een tegelvloer.
ik vond ze trouwens erg ruim vallen!
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 21:21
Is de lengte van de lap dan de voetlengte van de slof?
Dan zou hij veel te groot uitvallen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 22:12

je breit een soort T .Aan het eind van de T trek je de draad door de steken .=teenstuk

De poot van de T naai je tegenelkaar . Het platte stuk van de T vouw je naar elkaar toe en is het bovenkantje van de sok wat half openstaat . Ook dat naai je dicht =hiel

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2011 om 10:26
Je de lengte van de lap is de voetlengte. Doordat alles wat krom trekt trekt door het in elkaar naaien zal hij ietsjes kleiner worden maar niet veel. Ik heb ze een maat kleiner gemaakt.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2011 om 20:16
Mineke en Mutti,

Allebei bedankt voor jullie uitleg.

Als de lap zeg maar de lengte is van mijn voet dan zou hij toch echt veels te groot worden.
Is het een optie om de boel uit te trekken en opnieuw beginnen en dan maar de maat 35/37 nemen?

Omdat jij zegt dat je ook een maat kleiner hebt genomen.
Kwam jij er dan ook achter dat de slof te groot zou gaan worden?
Gr. Tineke01
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2011 om 20:19
Ik heb er verschillende gemaakt, ook voor mijn dochter en ik heb de voet altijd kleiner gemaakt. En dan zaten ze nog lekker los! Ook ik heb maat 37,5 en heb 35/37 genomen. En dan nog een beetje gesmokkeld .....
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2011 om 20:23
Fijn voor je snelle reactie zeg!
Dan ga ik idd maar voor die maat.
Jammer van het gebreide maar het moet toch worden uitgetrokken. Gelukkig breid het snel bij omdat het van die dikke wol is en dikke naalden.
Nogmaals bedankt hoor.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.781 seconden.
Lang Yarns