te korte beinaalden en nu... |
Reageer ![]() |
Autheur | |
kris85 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 382 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 Oktober 2011 om 19:01 |
ik ben een rokje voor mijn meisje aan het breien maar het past net op de naald, op de mm!
dit vind ik vrij lastig, hoe doen jullie dat, als je werk te groot is? |
|
In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1 .Zo dicht mogelijk op elkaar schuiven. 2. Langere naalden kopen. 3. Naalden zonder knop en dan meerdere naalden nemen. 4. Rondbreinaalden. Toen ik nog niet met rondbreinaalden overweg kon, nam ik optie 3. Zelfs een keertje de knoppen van naalden af gehaald. Succes, Lida. |
|
![]() |
|
kris85 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 382 |
dank je, morgen maar even een extra setje halen moet nog meerderen maar dat gaat niet lukken nu, dichter op elkaar schuiven kan niet meer namelijk
|
|
|
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
Een rondbreinaald gebruiken!! Dat is echt het gemakkelijkst als er veel steken zijn, ook als je niet rond hoeft te breien.
|
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
zijn die er ook in pennen 6 dan?
|
|
|
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
die zijn er in alle soorten pendiktes
groetjes Inge |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
JannieV ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 27 Augustus 2011 Locatie: Alblasserwaard Status: Offline Points: 336 |
Nou en of. Gisteren bij Zeeman nog volop gezien. Voor een prijsje dat het gelijk geen ramp maakt als het niet lukt. Maar ik vind ze prima breien. Groetjes, Jannie |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Dan hebben julie andere als ik, maar ik vind die pennen van Zeeman een ramp. Ze zijn stroef en de kabel blijft in een rare kronkel zitten. Groetjes, Lida. |
|
![]() |
|
Pauli ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 24 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 67 |
Als de kabel blijft krullen kan je hem in heet water weer 'recht' maken. Ik maak altijd een schaaltje kokend water en hang daar de kabel in, dan trek ik hem recht tussen mijn handen en beweeg de kabel heen en weer onder de koude kraan. Stroeve naalden poets ik op met een stofdoek met een heel klein beetje Pledge uit een spuitbus, wel goed uitwrijven. |
|
Groetjes,
Pauli |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
ik ben net zoals lidwina niet zo enthousiast over de pennen van zeeman maar ik zal de tip van pauli eens proberen . Als ik teveel steken op m,n naald heb zet ik het teveel wel vaak op een rondbreipen en laat het hangen Vind het iets handiger dan een naald zonder knop |
|
![]() |
|
@ Pauli en Mutti, bedankt voor de tips. Groetjes, Lida
|
|
![]() |
|
dank jullie dames, ik ga zo eens een rondbrei naald halen ben benieuwd, als ik dat eerder had geweten had ik het rokje aan een stuk gemaakt.
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Een heel oude tip voor stroeve naalden en (veiligheids)spelden is : even langs je hoofd halen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
JannieV ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 27 Augustus 2011 Locatie: Alblasserwaard Status: Offline Points: 336 |
Doe ik ook altijd bij stroeve naalden, gewoon een of meer keer door mijn haar halen en het gaat stukken prettiger. Groetjes, Jannie |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |