hoe moet ik eindigen? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
kris85 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 382 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 Oktober 2011 om 11:13 |
Ik ben dit rokje aan het breien voor mijn meisje, de boord is de bovenkant en dan de rest in 1 pen recht 1 pen averecht...
moet ik onderaan dan weer een boord doen? of kan ik heb gewoon zo afhechten als hij lang genoeg is natuurlijk?
Zelf vind ik het namelijk het mooiste als ik hem gewoon zo kan afhechten, maar krult hij dan om?
ik brei de voor en achterkant aan 1 stuk
groetjes Kris |
|
In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik zou een paar rechte ribbels doen, dan wordt het niet dunner en dan krult het niet.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Zoals Magtelt zegt een aantal pennen alleen recht. Of gerstekorrel. 1 recht, 1 averecht. De volgende pen verspringen. Succes, Lida
|
|
![]() |
|
kris85 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 382 |
dank jullie, ikdenk dat het een aantal pennen recht word. gerste korrel snap ik niet helemaal ;) |
|
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Gerstekorrel, voor als je het ooit een keer wil doen. 1 recht, 1 averecht. Zo brei je de hele pen uit. Volgende pen 1 averecht, 1 recht. Is heel makkelijk. Alleen...... Recht staat niet boven averecht zoals bij een boord. Daar krijg van die mooie rijtjes. Maar je breit boven de rechte van de vorige naald weer 1 recht en zo ook boven averecht weer 1 averecht. De steken zitten dus versprongen.( net zoals tegels van een stoep meestal liggen of zoals een dambord er uit ziet). Kijk maar naar het boord van het jurkje. Allemaal veetjes boven elkaar en allemaal streepjes boven elkaar. Bij gerstekorrel heb je dat dus niet. Succes, Lida |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Gerstekorrel is heel simpel Kris. Het is net als een boord breien met 1 recht-1 averecht, maar bij een boord moet je zorgen dat het recht boven elkaar komt en bij gerstekorrel verspringt het patroon. Dus als je je toer eindigt met een averechte steek, dan zou je als je een boord breit de volgende toer beginnen met een rechte en daarna een averechte steek etc, maar nu begin je met een averechte steek met daarna een rechte etc.
Waren we tegelijk aan het schrijven Lida. ![]() |
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
Nou Kris, 2 uitleggen tegelijk, wat wil je nog meer. Nu zal het toch wel duidelijk zijn!! Groetjes, Lida @Naemi, jouw spreuk spreekt mij zeer aan. |
|
![]() |
|
hahaha dank jullie dames.
ik snap m ook nog lijkt me heel mooi is het proberen waard zal het resultaat laten zien als het af is. maar ben net zo snel als jullie hoor
groetjes
|
|
|
|
![]() |
|
@kris, dit vind ik ook een hele mooie spreuk, Groetjes, Lida
|
|
![]() |
|
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
ik ook lida nu snap ik waarom wij 2 scheuren in de muur hebben 1 beneden woonkamer en 1 boven |
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
@ Chris. Dat ik daar nu nooit aan gedacht bij onze scheuren. Jouw spreuk is ook een goeie. Ik heb er ook een: Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veanderen. Groetjes, Lida Er zijn trouwens veel mooie spreuken hier op het forum. |
|
![]() |
|
dank je dames,
die van naomi is ook mooi, ik heb blijkbaar heel veel tijd lida die is ook goed. aah nu snap ik pas die scheuren in bepaalde muren |
|
|
|
![]() |
|
ik las er pas ook 1 die ik geweldig vond;
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeën liggen die vodn ik ook wel heel goed, weet niet meer we hem heeft |
|
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Mijn moeder zei altijd dat ons huis van elastiek was, er konden altijd kinderen blijven slapen, al was het maanden.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
magtelt
dat is heel moo gezegt van je moeder |
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |