groter mutsje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Talletje ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 10 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Oktober 2011 om 19:28 |
Goedenavond! Ik heb n.a.v een patroon een leuk mutsje gemaakt alleen veels te klein voor mijn dochtertje. iK heb geprobeerd hem groter te maken maar het werd net een pannenlap zo plat... kunnen jullie een tip geven? p.s. ik had na de 3e toer nog een keer de stappen van de 3e toer voor dxe 4e toer herhaald...dayt werkte dus niet :(hier het patroontje:
Gehaakt met katoen van Paris Drops, haaknaald 4.
Beschrijving: Begin met wit 4 losse en sluit met halve vaste de ring 1e toer: haak 3 losse (=1e stokje), 1 stokje, dan *1 losse en 2 stokjes samenhaken* dit nog 4 keer herhalen (totaal 6 x 2 stokjes) (wit) dan 1 losse en toer sluiten met halve vaste in de 3e steek van de eerste beginlosse 2e Toer: 3 stokjes tussen de lossen van de vorige toer, 1 losse ( waarvan het beginstokje bestaat uit 3 losse) 3e Toer: 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes haken tussen elke losse van de vorige toer, en 1 losse (zo meerderen we) (rose) 4e t/m 9e Toer: 3 stokjes ( tussen de losse van de vorige toer)en 1 losse (4e en 5e , 7e, 9e toer in rose en 6e en 8e toer in wit) 10e Toer: in alle steken vasten haken(wit) 11e Toer: Over 5 steken: 1 vaste, 1 halve stokje, 5stokjes in 1 steek,1 halve stokje, 1 vaste en dit herhalen tot je helemaal in het rond bent. (wit) Afhechten en klaar! DANK jullie alvast!
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik kan je niet helpen. Is het een babymutsje? Ik heb wel een ander haakpatroon voor een meisjesbabymuts. Het zit tussen een paar jurkenpatroontjes in, die je dan maar voor lief moet nemen. Ik ga ze nu sturen en dan over en sluiten tot morgen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |