poppenjurk |
Reageer ![]() |
Autheur | |
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23 November 2011 om 21:45 |
hoi ben begonnen met een poppenjurkje uit 20 jaar Andrea Kreativ pag 36 een rose jurk mijn breiervaring met kleding ligt op 2 Nog niet zo ervaren dus en nu heb ik al een vraag 44st opzetten dan 4 nld ribbels daarna tricot begin ik dan eerst met recht nld 5en dan de teruggaande naald averecht nld6? en dan het volgende aan weerskanten iniedere 4e naald 6 x 1st st minderen dus bij begin tricotbreien in de 4e naald aan weerszijden 1steek minderen (samenbreien??) in naald 8 dan nld 12 dan 16e 20e en 24e ?
bedankt alvast |
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
je hebt het helemaal gesnapt, poppenkleertjes breien ( als het fout is, heb je niet zoveel uit te halen) is ideaal om het patroon lezen onder de knie te krijgen, en vragen altijd vragen als het niet duidelijk is.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Minderen kun je op verschillende manieren, je kunt aan de ene kant een steek afhalen, een steek breien, en de afgehaalde over de gebreide halen. Aan de andere kant 2 steken samenbreien.
Ik vind het mooier om eerst 2 x een steek af te halen alsof je recht gaat breien, de 2 steken terug te doen op de linkerpen, en ze dan recht samen te breien. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
thanks hij moet af voor 5dec hahaha het liefst nog met een broekje of legging |
|
Chris
|
![]() |
|
bedankt voor de tip magtelt dat da ik eens proberen!! |
|
Chris
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik heb hier wel een Andrea liggen met een heel simpel gehaakt luiertje/broekje. Ik geloof dat ik de scan al in een mailtje heb staan. De gebreide versie zou ik moeten opzoeken, die staat weer in een andere Andrea. Die is ook simpel in boordsteek met meerderen en minderen bij het kruisje.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Magtelt heel leuk als het niet teveel moeite is Mijn mailbox staat open voor landing |
|
Chris
|
![]() |
|
Bloemenvrouwtje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 307 |
Drempt als het goed is heb je een heleboel patroontjes van mij ontvangen waaronder ook een broekje en een legging. Laat maar horen als ik me vergis.
|
|
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |