Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Halsje breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Petraatje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petraatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Halsje breien
    Posted: 13 December 2011 om 20:45

Hoi dames,

hier ben ik weer met een vraagje.

Ik heb ondertussen het hartje ingebreid in het truitje van mijn dochter, wat nog best een heel werkje was, heb het 3 keer mogen doen; ik had het steeds te strak gedaan, als ik dan het truitje wat uitrekte bleef het hartje heel smal, maar nu is dat opgelost.

Maar nu ben ik bij de hals, de middelste 9 steken moest ik afkanten en dat heb ik gedaan. Nu moet ik 2 keer 2 steken afkanten en 1 keer 1 steek. daarna de overige 10 steken afkanten. Dit moet ik toch vanuit het midden gaan doen? Ik heb het geprobeerd met 2 steken samen breien, maar dat is het dus niet. De ene kant brei ik averecht en de andere recht. Kan ik dan niet beter aan de ene kant averecht afkanten en dan aan de andere kant recht afkanten?

Mijn doel was dit truitje voor de feestdagen af te krijgen, want er zit een soort glitterdraadje in de wol, maar dit ga ik niet meer redden. Ik moet de mouwen ook nog doen en dan alles in elkaar zetten plus nog een complete hals breien....

Wie snapt mijn vraag en kan me helpen?

Groetjes petraatje

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2011 om 21:22

Na de hals mindering heb je dus aan weerskanten een bep aantal steken op je pen staan met tussenin de afgekante steken .Na de 9 midden minderingen brei je je pen uit je gaat av terug Aan het begin van de heengaande pen (recht) kant je twee steken af( 1 afh 1 br afgehaalde over de gebr heenhalen 1 breien overhaling maken . Nu ben je er 2 kwijt Pen r uitbreien .Av terug in heengaande nld op de zelfde wijze 2 minderen .In de volgende heengaande pen minder je er op de zelfde wijze 1 .

Daarna maak je de andere kant af .

Maar een vraagje moet je geen schouder breien ??

Back to Top
Petraatje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petraatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 20:06

Hoi Mutti,

dat staat er verder niet bij, ik denk dat dat bij de mouw in zit? Ik zal het patroon wel even opzoeken en dan laat ik dat nog even weten. Vast bedankt voor je antwoord!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 20:23

nee dat zit niet bij de mouw in .

zoals je het nu breit is je schouder recht . Ze laten het ook wel eens schuin lopen .Het zou zonden zijn als je er overheen gelezen hebt en het wer uit moet halen

Omdat ik je aantal opzetsteken niet weet kan ik er niets over zeggen

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.406 seconden.
Lang Yarns