Ben ik nu gek?? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Breinul ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 15 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 November 2011 om 20:47 |
Ik ben net nieuw hier, heb me geregistreerd omdat ik het patroon niet
helemaal begrijp. Ik ben de jurk drops design 109-39 aan het maken. In het patroon staat dat ik 118 steken moet opzetten en dan na 22 cm moet gaan minderen. Iedere 8 naalden aan weerskanten 1 steek en dat 7 keer. Volgens mij minder ik dan 7x2=14 steken. Ik hou dan 104 steken over. Maar volgens het patroon moet ik 90 steken overhouden, dus dan zou ik niet 2 steken in iedere 8e naald maar 4 steken moeten minderen. Maar dat kan ik echt niet uit de beschrijving opmaken of lees ik nu zo verkeerd? Is er iemand die me hier mee kan helpen? Alvast bedankt! |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
vragen op drops patronen kan je via hun site zelf stelle, binnen 1-2 werkdagen heb je antwoord op de vraag.
|
|
![]() |
|
Frea H. ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Ik heb het patroon opgezocht via Internet maar ik denk wat Prideke zegt,vraag het aan Drops zelf,want ik vind het er ook zeer ingewikkeld staan en volgens mij klopt het niet. groetjes Frea. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Breinul ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 15 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5 |
Hartelijk bedankt voor jullie reactie, ik ga nog eens even zoeken op de
drops site want de vragenafdeling had ik nog niet gevonden. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
ik heb het dropspatroon opgezocht Er staat dat je merkdraden moet plaatsen en dat je na de eerste en voor de tweede merkdraad moet minderen . Maar er staat ook dat je aan weerskanten moet minderen dus aan het begin en het eind van je pen . Door de mindering bij de merkdraad krijg je het klokkende effect de mindering aan de zijkant geeft de afschuining die volgens je schema tekening te zien is . Zo lees ik het .Maar vraag voor alle zekerheid Drops er even naar |
|
![]() |
|
Dat kan ook nog. Ik heb drops een bericht gestuurd, ik wacht nog even
op hun reactie en anders doe ik inderdaad dat wat je zegt Mutti. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik heb het patroon ook opgezocht. Ik denk dat het zo is als Mutti zegt. Bij de merkdraden en aan weerskanten. Dan heb je inderdaad 4 st. geminderd. Als ik niet door Mutti op het spoor was gezet had ik er ook glad overheen gelezen. Succes, Lida |
|
![]() |
|
Van Drops heb ik nooit meer antwoord gehad, maar het was zoals Mutti zei. Dank je wel Mutti want inmiddels is mijn jurk af en vind ik hem best wel mooi geworden. En ik heb de smaak helemaal te pakken want ik heb nog een muts gemaakt en ben nu een tuniek aan het maken. Ben helemaal breiverslaafd geworden!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |