Vraag patroon Patricia baby nr. 26 |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Loes83 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 26 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 December 2011 om 21:55 |
Ik heb een vraag over patroon 29 in Patricia baby nr. 26.
Hopelijk kan iemand me verder helpen. Ik ben het capuchontruitje aan het breien in maat 62-68. Bij de mouwen staat het volgende: Zet 34 st. op met nld. 3 en br. voor de boord 1,5 cm. ribbels. Br. verv. met nld. 3,5 tussen de kant-st. in de tricot-st., meerder daarbij voor de wijdte aan beide kanten in elke 4e naald 10 x 1 st. en in elke 2e nld. 2 x 1 st. Kant 13,5 cm na de boord de st. in 1 x af. Bij mij worden de mouwen dan te breed volgens mij. Klopt het dat ik dan eerst 3 naalden moet breien zonder meerdering en dan in elke rechte naald 5 danwel 1 steek aan het begin čn het eind van de naald moet meerderen? Dus 10 danwel 2 over een hele naald? Dus alleen in de averechte naald niets? Op hoeveel steken moet ik dan uiteindelijk eindigen als ik de mouw afkant? Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Kan ik eindelijk dit babytruitje afmaken :-) |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je kunt in ieder geval na de boord met nld 3 doorgaan, dat scheelt al in breedte. Ik denk dat er bedoeld wordt eerst in elke 4e naald aan weerszijden 1 st meerderen, 10 x, en dan nog in elke 2e nld 2 x 1 st meerderen, je zou er dan 24 steken bijgemaakt hebben, 58 steken totaal.
Als je de voor- en achterpanden al af hebt, kun je die als proeflapje opmeten en kijken hoeveel cm je in het armsgat hebt en dan kijken of 58 steken dan nodig is. Anders zou ik minder steken minderen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |