Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breien voor baby

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breien voor baby
    Posted: 11 December 2011 om 10:52
Mag je voor babykleertjes gewone acryl gebruiken of is dat te kriebelig en benauwd?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 11:48
Acryl is helemaal geen probleem hhor, daar mag je rustig baby kleedjes mee haken.  Wist je trouwens dat ze bij zeeman hele degelijke zachte wol hebben speciaal voor baby kleding?  Echt een aanrader
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 12:13
acryl is meestal vrij zacht en in tegenstelling tot sommige wol niet kriebelig.

Hele babysets heb ik ervan gebreid. Momenteel ben ik bezig met de rand voor een babydekentje van yasmina (100 % acryl  geloof 1,69 een bolletje a 40 gram, voor nld. 2,5-3 28 st x38 nld = 10 x 10 cm. website www.hws-markoma.nl

Ik zal een foto plaatsen op mijn www (picasa) als ie af is.

Verder is het makkelijk wasbaar, sterk, blijft over het algemeen mooi en snel weer droog. Niet in de droger doen, maar ik hing het gewoon op, waste het op 30 a 40 graden mee in de wasmachine met andere was.

Het werk wordt na vaker wassen iets groter (groeit iets mee, vond ik alleen maar een voordeel) maar blijft mooi.
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 14:11
Ik heb ook veel baby kleertjes gebreid met acryl
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.234 seconden.
Lang Yarns