stekenaantal sjaal |
Reageer ![]() |
Autheur | |
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 Januari 2012 om 10:02 |
http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=25008 Ik heb hier een vraag gesteld, maar dat is niet de aangewezen plek voor vragen. Daarom stel ik hem hier, waar hij hoort.
|
|
![]() |
|
francisca ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
wat is nu precies je vraag Anne-marie
|
|
Anne-Marie
|
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Of ik echt 1/3 meer steken op moet zetten. Krimpt het echt 1/3 als ik ga haken? Ik wil liever geen sjaal van 230 cm dus ik dacht: ik vraag het eerst even na voor de zekerheid.
|
|
![]() |
|
francisca ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
wil je het aantalsteken op zetten dat de lengte van de sjaal aangeeft of alleen de breedte van de sjaal. als je een aantal steken opzet voor de breedte hoef je alleen te kijken naar hoe lang je hem wil maken en dan een x aantal toeren haken Anne-Marie
|
|
Anne-Marie
|
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
Ik maak de ketting en de eerste toer altijd met een dunnere haaknaald. Als je het nog mooier wil: het eindresultaat, netjes onder een vochtige lap laten drogen! |
|
![]() |
|
Ik wil de sjaal in de lengte maken dus ik heb heeeel veel lossen gehaakt en ben nu maar op hoop van zegen begonnen. Goed idee om het eindresultaat onder een natte doek te laten drogen. Dank je wel voor de tip. |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Ik zou gewoon heel veel lossen opzetten en dan gaan haken en dan in de eertse toer steeds meten tot ik de gewenste lengte heb en dan de lossen die overblijven uithalen
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
Fien ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 26 Januari 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 510 |
Omdat je de opzet en de eerste toeren vasthoudt bij het haken rekken die uit: daarom zal de rest "krimpen". Probeer een proefje, met een dunner naald aan het begin, en ook aan het einde!!! Succes |
|
![]() |
|
Ik ben nu aan de 3e toer begonnen en het krimpt helemaal niet. Ik vind het fijn dat zoveel mensen meedenken! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |