smurf |
Reageer ![]() |
Autheur | |
snoopke ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 20 December 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 December 2011 om 18:56 |
Hallo ik ben een smurf aan het breiën. Ik heb het patroon hier gevonden. Hij wordt in 2 stukken gebreeën. nl voor en achterkant. Ik ben momenteel bezig met de achtervoet en daar kan ik niet meer verder. Er staat nl: voor de muts: 6x aan weerzijden 1 steek meerderen (30 steken), hierover 7 ribbels breien, dan elke 8ste toer 1 steek minderen (=44 ribbels). Er blijven 8 steken over en hierop nog 10 ribbels breien. Maar als ik elke 8ste naald (dat is toch hetzelfde als toer denk ik) 1 steek minder dan heb ik op 44 ribbels of naalden maar 4 steken geminderd en dus nog 28 steken ipv 8!!! Begrijp ik het verkeerd of is er een foutje in de tekst. Wie kan mij helpen want ik zou hem graag afkrijgen voor kerstmis!!!!! Bedankt alvast |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
moet je niet aan weerszijde minderen ?. je hebt ook aan weerszijde gemeerderd . Dan zou je 22 steken geminderd hebben 30-22 = 8 1 ribbel is 2 pennen !!!! |
|
![]() |
|
snoopke ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 20 December 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hey Mutti ja dat lijkt me inderdaad logischer! aha en 1 ribbel zijn 2 pennen( of 2 toeren zoals wij zeggen) dan begrijp ik het al beter Bedankt!! Dan kan ik hopelijk weeral verder merciekes fijne feesten x |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |