Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

steken laten wachten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Elisabeth68 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elisabeth68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: steken laten wachten
    Posted: 26 December 2011 om 12:56

Hoi allemaal,

Ik ben met een Phildarpatroon bezig waarin staat : laat iedere 2e naald rechts  wachten: 1 x 27 steken, 1 x 45 steken, 1 x 65 steken (ik heb 65 steken op de naald staan)

Wat ik nu begrijp is dat ik 27 steken  oversla, de naald verder brei en op de terugweg alle steken brei. Vervolgens 45 steken overslaan, naald verder breien en  terug alle steken breien. Dan een hele naald overslaan en alle teruggaande steken breien....

Klopt dit? Iemand ervaring hiermee? Als het wel klopt, wat doe ik dan met de draad? Steeds afknippen en later wegwerken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Elisabeth (nieuw op dit forum)

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2011 om 15:43
Waarschijnlijk wordt bedoeld: verkorte naalden. Je breit dan tot je 27 steken op de linkernaald hebt, keer om en brei weer terug, de volgende naald brei je tot je 45 steken op de naald hebt, keer om en btei terug, dan tot 65. Hè? Je hebt maar 65 steken op de naald? Ik raak ook de kluts kwijt. Het zou ook kunnen dat je de eerste 27 steken op een hulpdraad moet nemen, de naald uitbreien, dat moet dan inderdaad met een nieuwe draad, en dan telkens aan die kant meer steken op hulpdraden erbij nemen.

Ik vind het maar een rare beschrijving. Gaat het om de hals?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2011 om 15:45
Hallo Elisabeth,
Is het niet zo dat je inderdaad moet breien met steken in de wacht?
Dat wil dan zeggen dat de zoomnaad min of meer ronder word.
Je werkt tot de steek die je moet doen wachten draait je werk,maak een
omslag en neem de eerste steek onbewerkt over
Omslag goed aantrekken,bij de volgende naald werken tot het aantal dat
moet overblijven en terug idem
Op het ogenblik dat je dan alle steken terug moet verwerken moet de
omslag samen met de volgende steek worden samengebreid,dit om geen
gaatje in je werk je krijgen.
IK hoop dat het zo iets duidelijker is voor je.
Anders moet je eens proberen om de beschrijving hier te plaatsen dan
kunnen we even meekijken.
Hartelijke groeten Inge DeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Elisabeth68 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elisabeth68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 December 2011 om 18:49

Hallo dames, alvast bedankt voor het meedenken!

HEt gaat om een kimono-achtig vestje dat in een stuk wordt gebreid. Ik ben nu ter hoogte van de schouders . Ik heb inderdaad 65 steken op de naald staan nadat ik de middelste steken heb afgekant (voorde hals) en het linker voorpand in de wacht heb gezet.

Hier de beschrijving:

Brei rechtdoor met de steken rechts gedurende 1 cm. Brei daarna slechts met een gedeelte verder als volgt: laat iedere 2e naald rechts wachten: *1 x 27 stken, 1 x 45 steken en 1 x 65 steken* Herhaal van * tot* 14 maal, daarna 1 x 33 steken en 1 x 45 steken.

Op 71 cm hoogte na de boordsteek, voor het armsgat iedere 2e naald rechts 1 x 20 steken en 2 x 1 steek afkanten. Laat de resterende 43 steken op een stekenhouder wachten.

Daarna volgt de beschrijving voor het rechter voorpand.

Nog even voor de duidelijkheid: het is een vestje uit 1 stuk; ik ben dus bij het rugpand begonnen en brei helemaal door. Ik heb het Phildarboek niet, maar een kopie van het patroon. Daarin staat dat ik voor deze 'handeling'kan kijken op pagina 8 voor tips.

Het gaat om patroon 24-vest nr.063-T11-379

Groet! En ik hoop op de reddende tip!

Elisabeth

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2011 om 18:56

als je nu in je av pen 27 steken laat staan dan recht terug Dan in de av pen 45 st laten staan dan weer recht terug en dan av recht en weer op nieuw . Lukt dat niet ??

Bij je linker voorpand moet je wel in je heengaande pen de steken katen staan

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns