uitleg amigurumi |
Reageer ![]() |
Autheur | |
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 Maart 2012 om 09:26 |
Hallo allemaal, Met enige jalouzie Door al jullie enthousiaste reacties op elkaars werk ben ik toch weer in de verleiding gekomen om het haken opnieuw op te pakken. Door problemen met mijn handen/ onervarenheid krijg ik kramp c.q. stramme handen. Kreeg al een tip van Eugenie om een ergonomische haaknaald aan te schaffen. Waar ik nu naar op zoek ben is een goede uitleg hoe je rond moet haken. Ben erg verliefd geworden op Kikker.....vandaar. Wie heeft voor mij een link, tip o.i.d.?? Alvast bedankt voor de reacties.
Marlies |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
rond haken is een draadje leggen bij je begin vaste en doorhaken, niet je toer sluiten en door het draadje zie je dan waar je eindigd en begint.
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
mayolijn ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Probeer eens op youtube. Magic ring. En dan rustig
bekijken wat er gedaan wordt. Daarna er bij gaan zitten en steeds het filmpje op pauze zetten en na doen. Zo heb ik het ook geleerd. En omdat ze vaak filmen vanuit je eigen ogen standpunt (klinkt wel wat gek) Zie je het gelijk als je zelf doet. Zo heb ik het geleerd! Niet omdat ik niet uit wil leggen maar zien is nu eenmaal makkelijker. Succes! |
|
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Het draadje van Corrie gaat elke toer mee naar boven om de eerste steek van een toer aan te wijzen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Had inderdaad al op youtube gekeken maar kwam daar niet
echt verder mee. Zal eens specificeren op magic ring.... Marlies |
|
![]() |
|
mayolijn ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
<a rel=nofollow href="http://www.youtube.com/watch?
v=kvjYPFBP85c">link</a>\ <a rel=nofollow href="http://www.youtube.com/watch? v=1fRszNdGi3A">bloem leren haken </a> basis haak cursus Succes |
|
|
|
![]() |
|
ChantaltJH ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 13 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 388 |
in het boekje mini hondjes haken staat ook een hele goede uitleg, is maar 2,50 bij kruitvat of trekpleister, staat veel foto's in van hoe je het kan aanpakken!!!
|
|
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
|
|
![]() |
|
He gek dat de linken veranderd zijn. Dan maar even plakken
en knippen |
|
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
wat leuk dat je het weer gaat proberen. Het is vaak ook zo dat als je eenmaal bezig bent en wat gewent bent aan het haken die kramp vanzelf minder wordt omdat je handen gewend raken aan het haken. Mijn advies is wel om in het begin niet langer dan 15 tot 20 minuten te haken om zo je spieren niet te over belasten. en als het goed gaat kun je het allicht opvoeren. en als je iets niet snapt gewoon vragen hoor. we helpen je heel graag |
|
![]() |
|
![]() |
|
Vifke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1594 |
![]() |
|
Dames, dames,
de reacties zijn weer (zoals altijd) overweldigend!! ![]() ![]() Mijn dank tot dusver. Ik wist niet dat ze een boekje verkochten bij het Kruidvat. Is dat er af en toe of standaard?? Ga er in ieder geval even op af. ik zit met fybromyalgie vandaar ook de problemen (groot woord) met mijn handen. Marlies |
|
![]() |
|
francisca ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
dat hoeft geen beletsel te zijn om beestjes tehaken hoor heb ook fibromialgie je moet alleen soms een pauze in lassen en dan weer verder gaan het werkt bij mij juist ontsopannend voor mijn spieren sterkte en veel plezier met het herontdekken van het haken
|
|
Anne-Marie
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Sommige Kruidvatten hebben zelfs een tijdschriftenschap. En bij de ene liggen alle hobbyartikelen overzichtelijk bij elkaar, bij de andere moet je zoeken.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Als die magic ring helemaal niet lukt, kun je ook twee lossen maken en de eerste als magic ring gebruiken. Met het afhangende draadje kun je de zaak later dichttrekken of -mazen.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Ik vind het makkelijk om een mini-veiligheidsspeldje in de eerste steek te doen. Dan weet ik waar de toer eindigt. Speldje losmaken, 1e steek van de volgende toer haken en speldje weer vast.
|
|
![]() |
|
Dames,
via dit bericht wil ik jullie allemaal weer bedanken voor de snelle en leuke reacties. Ik ga aan de slag met iets kleins en wie weet !! ![]() Marlies |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |