Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breimachineproblemen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Algje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Algje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breimachineproblemen
    Posted: 18 Februari 2012 om 09:04
Ik heb een brother KH894 breimachine. Rechtbreien gaat prima. Nu wilde ik  patroonbreien (slipsteek e.d.) en dat ging even goed. Maar plotseling doet een deel van de meest rechtse naalden niet goed mee: in plaats van afwisselend in B(?) en E-stand volgens het patroon, staan ze allemaal in de E-stand nadat ik de slede naar links heb overgehaald. Naar rechts gaand, zet de slede ze wel goed neer.
Ik heb wat gevarieerd met patroonkaarten en instellingen van de slede. Het lijkt niet aan de patroonkaarten te liggen: dit gebeurt bij verschillende kaarten. Het speelt dus alleen bij het overhalen van rechts naar links. En het aantal naalden dat ten onrechte in E komt, verschilt per overhaling: een, twee of drie naalden en dan weer drie, twee of een naald (die in B had moeten staan, maar in E is komen te staan dus).
Het ligt niet aan de naalden zelf, want ook op een proeflapje met minder steken (beginnend dus met andere naalden) hetzelfde verschijnsel, alleen bij patroonbreien.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?

Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 09:16
op http://www.breimachineforum.nl/ kun je wat dit betreft
het beste terecht, daar werken de meeste met een brother,
zelf heb ik een toyota
groetjes
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Algje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Algje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2012 om 09:55
Dankje, Wanda, die had ik nog niet gevonden. Ik heb me er nu gelijk geregistreerd.

Algje

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.562 seconden.
Lang Yarns