mondjes borduren |
Reageer ![]() |
Autheur | ||
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13 December 2011 om 23:10 |
|
Hoe borduren jullie mondjes? Ik ben nu met een kerstgroep bezig. Jozef en de Wijzen hebben gelukkig baarden, maar Maria ziet eruit alsof ze met de lippenstift van haar moeder gespeeld heeft. |
||
![]() |
||
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ik pak altijd een dubbele draad borduurgaren (of naaigaren) eerst aanhechten, dan aan de ene kant naar boven laten komen en dan aan de andere kant van de mond weer naar binnen. dan laat ik de naald weer naar bovenkomen daar waar ik de mond naar beneden gevormd wil hebben en zet daar de draad vast met een steekje eroverheen en dan afhechten.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
|
Ik zet altijd met kopspelden met gekleurde kopjes het mondje en de oogjes uit. En dan borduur ik het met wol erop
![]() |
||
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
||
![]() |
||
mayolijn ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
|
Er zijn ook stiften te koop die je kan gebruiken. Dan
teken je het gezicht. Staat het niet mooi, dan kun je het met een nat doekje weer weg poetsen. Is het zoals je wil kun je er overheen borduren. Even poetsten en de strepen zijn weer verdwenen. Ik denk dat de betere handwerk/hobby winkel ze heeft. |
||
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
|
||
![]() |
||
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
|
Ik heb de mondjes gemaakt zoals aangegeven bij de beschrijving van de kerstgroep. Ik heb donkerrose gebruikt. Soms gebruik ik ook wel een stopnaald met borduurgaren, dan ben je minder afhankelijk van de haaksteken. Succes, Lida
|
||
![]() |
||
Crea-Mo ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 02 Maart 2010 Status: Offline Points: 1803 |
|
Mijn kerstgroep figuren hebben helemaal geen mondjes.... ik vond ze mooi genoeg met alleen oogjes
![]() |
||
![]() |
||
Tante Jan ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 14 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 520 |
|
Hihi, ik moest hardop lachen om deze zin! |
||
Blessed to be a blessing
|
||
![]() |
||
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
|
Ik vind de mondjes ook wel moeilijk.
Soms lukt het in één keer, en soms krijg ik het maar niet zoals ik wil. Als je een scherpe naald hebt, hoef je je niet precies aan de steken van het haakwerk te houden, want dat is vaak het probleem. |
||
![]() |
||
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
|
Als je de mondjes alleen met een dikke rode draad in de mondhoeken vastzet en een beetje laat hangen, zou dat een idee zijn?
|
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
![]() |
||
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
|
Wat bij mij hielp was overstappen op een dunne draad met dunne naald. Dan kun je het als het ware bovenop je steken borduren en ben je niet zo gebonden aan de steken die je met het haken hebt gemaakt. Dan krijg je veel mooiere mondjes en oogjes, vind ik. Ik heb nu verschillende kleurtjes borduurgaren liggen die ik alleen voor de gezichtjes gebruik.
|
||
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
||
![]() |
||
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
|
Wat fijn dat er zoveel mensen gereageerd hebben. Dank jullie wel!
Hier kan ik mee verder en ik ga gewoon wat verschillende manieren proberen. Ik zal het inderdaad ook eens met een scherpe naald doen. Al ben ik dan wel bang dat, als ik in de draad of steek heb gestoken, ik het niet meer goed uit kan halen. Ik ga het gewoon proberen. Heel veel dank iedereen! |
||
![]() |
||
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
|
Ik krijg het ook niet altijd goed, maar als je ze met een enkele draad borduurt en niet al te strak aantrekt, kan ik het meestal wel aardig goed uithalen. Ik gebruik meestal wel gewoon wol. |
||
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |