garens en wol |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Priiny ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 161 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 Maart 2012 om 19:20 |
Hallo Allemaal,
Ik ben nog maar net begonnen met haken en ik vroeg me af hoe kies je nou de juiste garen of wol voor wat je wilt haken. Vaak staat de kleur er wel bij maar je hebt zo veel merken. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil er tussen is en jullie favorieten? xxx Jentel
|
|
![]() |
|
haakAB ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 07 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bij mij ligt het er aan wat ik ga maken. Is het een kledingstuk, dan wil ik graag de aangegeven kwaliteit of iets vergelijkbaars gebruiken. Voor beestjes, of andere kleine dingen maak ik meestal restanten op.
Bij het zaakje waar ik graag wol/garen koop, word ik altijd goed geadviseerd
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Voor amigurumi's pak ik katoen voor haaknaald 2.5 of acryl van de zeeman of wibra. Voor mezelf ben ik un een vest aan het maken wat acryl met katoen is, net even iets andere kwaliteit. Ligt ook aan je eigen portemonnee wat je uit wil geven.
|
|
![]() |
|
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
ik vind catania katoen erg prettig werken bij het haken van kleine knuffels /amigurumi
verder ligt het eran wat ik wil maken en wat er gebruikt wordt volgens het patroon
ik ben met twee dekens bezig Die mogen best iets dikker zijn dus voor de één Phildar aviso een combi van katoen en acryl haaknld 5
en de tweede deken maak ik van drops cotton light ook een combi katoen en acryl
ik kijk ook vaak naar de kleuren
als je eenmaal kiest voor een merk wat je prettig vind kun je van restjes natuurlijk ook weer wat maken
heb je veel verschillende merken en diktes wordt dat lastiger
en dan is er natuurlijk de prijs
ieders portemonnee ia anders gevuld
![]() succes ermee
|
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
mimisa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2089 |
Voor kleine knuffels gebruik ik katoen (catania of katia) en voor grotere projecten zeeman of wibra garen.
|
|
![]() De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin |
|
![]() |
|
Karina ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 425 |
ik gebruik acryl van de zeeman voor mijn creaties.
|
|
groetjes Karina
|
|
![]() |
|
Priiny ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 161 |
Dank jullie wel voor de reacties! ben weer wat wijzer geworden als beginner :P
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Ik gebruik alles door elkaar eigenlijk, net waar ik genoeg van heb liggen en wat ik nodig heb. Voor ami's meestal katoen, maar omdat ik dat niet zo fijn vind haken, maak ik ze tegenwoordig vaak van een een combi garen, dus katoen en acryl. Net iets dikker, dus dikkere haaknaald. Vind ik prettiger haken.
Mijn deken heb ik gehaakt met Saskia van de Wibra. |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Ik gebruik voor de meeste knuffels het Soft garen van Zeeman of katoen. Maar ook Royaal en Saskia gebruik ik graag
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |