Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

misvormd werkstuk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Loet View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: misvormd werkstuk
    Posted: 08 Maart 2012 om 18:02

Beste allemaal.Confused

ik ben een vest aan het breien. het is patroon nummer 139-14 met gaatjes.

mijn werk wordt helemaal scheef. Kan iemand mij misschien helpen en zeggen wat ik verkeerd doe. Ik zal even zeggen hoe ik het heb gebreid.

ik begin met 1 kantsteek dan omslag dan 2 rechts samenbreien zo herhalen tot sluiten met 2 samen breien en kantsteek. Volgende naald hetzelfde maar dan in averechts,dus kantsteek 1 omslag 2links samenbreien eindigen met omslag 2 samenbreien kantsteek

Het zou heel fijn zijn als iemand mij kan helpen.Smile

Jannie

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 19:19

ik heb geen idee over welk patroon het gaat .

Is het een drops patroon of een uit een boek hier van de site ???.

Als je dit kunt laten weten kunnen we kijken of we kunnen helpen .

Kan het niet zo zijn dat je je av pen gewoon moet breien zoals de steken zich voordoen ???

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 19:42
Voor patronen van drops verwijs ik je naar www.garnstudio.nl daar komen die patronen vandaan... Daar is ook een contactadres voor dit soort vragen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 19:48

Het is geen drops patroon .

Er bestaat wel een drops patroon onder dit nr maar dat is een tas .

Een hele leuke tas die gevilt is met bloemen die ook gevilt zijn .

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2012 om 21:01
Als je een gaatjes patroon hebt zoals jij dan is de heen gaande naald  in patroon en de teruggaande naald (avrechte kant) altijd breien zoals de steek zich voor doet dus avrecht breien
Back to Top
Loet View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2012 om 18:54

Beste Allemaal.

Wat fijn dat jullie met mij meedenken, even laten weten dat het patroonnummer van drops is en ik heb het verkeerde nummer aangeslagen het moet zijn nummer 139/34, misschien kan Mutti (ik denk dat U er veel van weet) er iets mee.

Graag hoor ik nog van jullie.

Alvast bedankt.

Loet

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2012 om 19:04
ikheb net naar het patroon gekeken en volgens mij doe je het helemaal goed, dus waarom zou het dan scheef trekken?? Misschien valt het mee als je wat verder bent?
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2012 om 20:53

Heb het bekeken   en gebreid je doet het goed als je precies doet zoals je het schrijft Mijn werk trekt niet scheef direct vanaf het begin al niet .

Er moet dus iets fout gaan maar wat ???

Als jij je steken samenbreit is dan je eerste steek een breisteek en de tweede de een omslag ?? zowel in de heengaande als in de teruggaande pen ??

Je krijgt een soort netwerk met daarnaast een soort schuine kabel

Is dat bij jou ook zo ???

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2012 om 12:49
Hoikes,
Mag ik even vragen of je de originele wol gebruikt?
Ik heb nogal werken zien schuin gaan waar eigenlijk het motief toch
juist werd gebreid.
Het lag enkel aan de samenstelling van de wol.
Misschien even nazien.
Ik lees het wel of je er iets aan hebt.
Groetjes IngeDeV

IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2012 om 13:52

Hoi Inge

Ik ben het met je eens dat ander garen een probleem kan zijn /geven .

Ik ben bang dat het hier niet het geval is want ik heb een stukje gebreid en het ziet er zowel op als van de pennen prima uit .

Het is een heel leuk patroontje het zou jammer voor Loet zijn als het niet zou lukken

We wachten de reactie wel af

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns