poppenkleertjes haken zonder patroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
wiladya ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 08 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 Maart 2012 om 12:37 |
Hallo weet iemand hoe ik gemakkelijke poppenkleertjes kan haken bijvoorbeeld een truitje of broekje ik kan niet patroonlezen gr wilma |
|
![]() |
|
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Maak een proeflapje. Meet de maten (omvang van de buik, lengte van de rug enz) Ik trok de pop na en dan haakte ik het na. en doordat je de maten op gemeten heb kan je het ongeveer namaken. En wij kunnen je ook vertellen wat je moet doen als je een patroontje ziet wat je leuk vind. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ja ik werkte vroeger ook met proeflapjes en dan rond beentjes en buikjes leggen voor de maat.
Maar als je wilt beginnen met van patroon te haken loodsen wij je er wel doorheen, hoor. Je mag gewoon blijven vragen tot je het helemaal doorhebt. Ik heb wel simpele luierbroekjespatronen, gehaakt. Die zitten in een mail met allerlei andere patronen, maar die kun je even links laten liggen. Bij meerderen haak je twee steken in één steek van de vorige toer en bij minderen haak je een steek niet, of je haalt de lus door steek 1 en dan door steek 2 en trekt een nieuwe lus door beide lussen op de naald heen. Ontwerpen kun je op ruitjespapier, elk ruitje is een steek en een toer. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
missw ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 12 |
oh wat zijn er toch nog lieve mensen dank jullie wel |
|
wilma
|
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Ik heb de nieuwe Anrea Kreativ gekocht en daar staan weer mooie poppenkleedjes in ook voor de Barbie ,mischien als je zo 1 boekje koopt dan heb je een basis model en kan je daarmee verschillende modelletjes maken
![]() |
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |