vraag om hulp! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
leonoor ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 Februari 2012 om 11:22 |
Onlangs heb ik bedacht dat ik ga leren haken en heb daarvoor een leuk boekje van Christel Krukkert gekocht: Kleine knuffels haken. Nu dacht ik Gijs de Ijsbeer te maken en het lijfje is goed gelukt, maar ik kom in de problemen bij de kop. Er staat: Toer 4: 3v, 6x (2v in de volgende v),9v (=24v). (toer 3 = 18v) Wat wordt er bedoeld met: 6x(2v in de volgende v)? Ik heb het volgende gedaan: 3v, dan 6 keer gemeerderd met 2v in elke v en als laatste 9v. Dan kom ik uit op totaal 24v. Toer 5 wordt nog ingewikkelder, daar staat: 3v, 6x(1v, 2v in de volgende v), 9v (=30v) Hier heb ik gedaan: 3v, en dan 6keer achter elkaar: 1v, gemeerderd met 2v in v, en weer geindigd met 9v. en Toer 6: 6v, 6x(1v, 2v in de volgendev),12v (=36v) Alleen, het wordt een heel raar ongelijk frummeltje. Hoort dit zo, of doe ik het echt fout? Hopelijk kunnen jullie me helpen!
|
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Volgens mij doe je het goed, zo zou ik het ook gedaan hebben. Maar ik ken Gijs niet, dus of het een ongelijk frummeltje
![]() |
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Je hebt het volgens het patroon goed gedaan. Je bent bij de neus begonnen. Ik denk dat het goed komt, als je gewoon verder gaat zul je het wel beter zien. Succes, Lida
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Ik heb hem ook al eens gemaakt. De foto is helaas niet meer op te roepen op het forum en ik heb hem al weggegeven, dus ik kan ook geen detailfoto meer plaatsen, maar dit vormt inderdaad de neus en lijkt het alsof het frummelt, maar later komt dat vanzelf allemaal goed. Je bent in ieder geval helemaal goed bezig
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
leonoor ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik heb de oortjes inmiddels af en ga nu weer verder met de kop. Ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien! |
|
![]() |
|
Enomis ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 73 |
Wat je beschrijft klopt hoor. Het hoofdje wordt wat platter aan de onderkant
en ronder aan de bovenkant. Ik heb hem zelf ook een keer gemaakt. Ik zou graag een foto voor je plaatsen, maar dat krijg ik helaas niet voor elkaar... Groet, Simone |
|
![]() |
|
Zomerbloem ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 22 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1 |
hallo,ik ben 64jaar geen idee hoe dat moet nu heb ik zo'n mooi molentje daarmee zou je heel snel, iets moois kunnen maken weet niet eens hoe ik moet beginnen. Wie kan mij dat zo uitleggen, dat het voor mij simpel is, alvast van harte bedankt, groet van Zomerbloem. |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Misschien is het handig dat je dit in een nieuw topic vraagt. Dit topic gaat over het haken van Gijs de ijsbeer van Christel Krukkert en zo leest niemand jouw vraag
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |