Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon vergroten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Deborah 1969 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deborah 1969 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon vergroten
    Posted: 17 Mei 2012 om 14:49
hallo allemaal,

ik ben met onderstaand patroon bezig, echt gaaf, maar ik kom niet verder.
http://www.hobbydoos.nl/images/patroon/2011/396-groot.jpg
moet na de 16e toer toer 14, 15, 16 herhalen. zelf met een rekenmachine kom ik er niet uit.

dit stuk moet ik herhalen:

14e toer: 1 dstk in elk dstk, 1 dstk in elk l-boogje = 256 dstk.

15e toer: 1 dstk in het eerste dstk, *3 l, sla 2 dstk over, 1 dstk in het volgende dstk*, herhaal van *-* tot het eind van de toer = 86 dstk.

16e toer: 3 dstk in het eerste dstk, *2 l, 2 dstk in het volgende dstk, 2 l, 3 dstk in het volgende dstk*, herhaal van *-* tot het einde van de toer = 215 dstk.

Herhaal toer 14, 15 en 16 met de meerderingen totdat de cirkel een doorsnede heeft van 100-110-120 cm.

HELP MIJ HOE VERDER.......

hoeveel dubbele stokjes moet ik hebben in de 17e t/m de 41e toer per toer dus.

allemaal bedankt alvast

een wanhopige uithaler....Deborah

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2012 om 15:31
Ik kan het patroon niet vinden .
Wat ben je aan het maken ???
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2012 om 15:43
Ik zie bij de door jou aangegeven link een gebreide poncho. Niets dat op haken wijst.
Overigens, bij toer 15 haak je op 3 dst. steeds een stokje. 3 keer 86 is volgens mij 358. Dat zij er 2 meer dan ze aangeven. Bij toer 16 maak je van 2 dst. er 5. Dat is dan 43 keer 5 is 215. Dat komt toch aardig in de richting. Dan heb ik mijn hoofd niet gebroken over een begin en een eindsteek. Het lijkt mij dus wel te kloppen. Succes, Lida
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deborah 1969 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2012 om 15:41
sorry de verkeerde link opgestuurd dat is mijn volgende project.

het probleem is nog steeds aanwezig. dit is de link naar het patroon:
 http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=99&d_id=3&lang=nl

dank je wel voor de snelle reacties.

deborah
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2012 om 15:48
ik wil best helpen maar met deze link is het nog steeds moeilijk zoeken als ik niet weet wat je wilt maken .

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2012 om 16:05
Is drops.99-3. Een blauw cirkelvest.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2012 om 17:11
Je moet gewoon beginnen het wijst zich vanzelf als je zover bent. Op de foto is duidelijk te zien hoe het wordt. Het is volgens mij heel eenvoudig. In mijn uitleg had ik 2 stokjes teveel, maar dat zal komen omdat je in de rondte haakt. Er is geen begin en einde dus het komt dan goed met het aantal. Je moet anders eens precies aangeven wat je probleem is. Succes, Lida
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2012 om 17:56
Frea bedankt voor het opzoeken .

Ik denk er het zelfde over als Lida ,gewoon beginnen en dan precies  doen wat er staat

succes
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deborah 1969 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2012 om 17:59
@ mutti, ik heb t/m toer 21 gemaakt maar een fout gemaakt, mis 3 stokjes, ik heb ergens tussen de 17e en 21e toer een fout gemaakt maar weet niet waar. en wil wil niet weer alles moeten uit halen.

@ lida, dank je wel zo ver was ik ook, maar ik kom nu 3 stokjes te kort. dus ergens wat fout gedaan.

ik heb al geprobeerd om alles in een soort tabel te zetten, als een soort cijfer reeks, en ik dacht het gevonden te hebben maar nee.

zoek nu iemand die ook het patroon kent of die kan uitrekenen hoeveel je in toer 17, 18 enz aan stokjes moet hebben.

lastig als je een perfectionist bent.

dank je wel allemaal....
kom steeds dichter bij het antwoord Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2012 om 19:07
stel anders je vraag eens bij drops zelf . Mijn ervaring is dat ze altijd antwoorden .
Via de site kun je vinden waar je je vraag moet stellen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2012 om 19:10
Welke maat ben je eigenlijk aan het maken, want dat maakt wel even verschil. Heb je bij de armsgaten goed opgelet/ Ik heb het nagerekend tot toer 13, maar daar ik de maat niet weet ga ik maar even niet verder. Succes, Lida
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deborah 1969 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2012 om 22:31
@ mutti, ik heb inderdaad na jullie een email gestuurd naar het bedriif, dus wachten op antwoord.

@lida, thanks meid. heel lief ik had de kleine maat s/m gemaakt ;) als je het lukt Hug

ook aan de rest van jullie diepe respect dat jullie hier tijd aan besteed aan een beginnende haakster.
Hug Thumbs Up
Thumbs Up
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2012 om 21:53
Hallo Deborah, het spijt me zeer, maar ik kom er niet uit. Ik zou het werk voor me moeten hebben, maar zo is het voor mij abacadabra. Voor de rest zou ik zeggen, als het model goed is zou ik mij van die 3 stokjes die je te weinig hebt niets aantrekken. Het lijkt mij belangrijker om na te gaan of je uit komt met de armsgaten en of het vest past of misschien zelfs te groot of te klein is. Papier is geduldig en jij bent de maat. Niet te perfectionistisch willen zijn. Als je trouwens je email bij msn zet kunnen we rechtstreeks heen en weer mailen gaat misschien makkelijker. Groetjes, Lida
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deborah 1969 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 13:51
hai lida,

dank je wel.
doordat je toer 14, 15, 16 moet herhalen en dat dat stukje patroon afwijkt van de vorige toeren, maakt het het voor mij erg lastig. ik weet dat ik niet zo perfectionistisch moet zijn, maar ik ben al zo trots op het feit dat ik zo ver bent gekomen Big smile dus wil ik de rest ook goed doen. mijn mail nd.maas@hotmail.com

groetjes deborah
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 14:02
Deborah, heb ik weer wat. Je email hier weghalen en bij msn zetten daar zien alleen ingelogde hobbydozen het, nu iedereen die hier eens komt neuzen.
Ik ga nog eens nadenken over het probleem. Bednk ik niog iets dan meld ik mij.
Groetjes, Lida
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deborah 1969 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2012 om 18:26
@lida, 
dank je wel al vast voor deze moeite, erg blij mee. ik maak dus maat s/m maar het valt erg groot door de acryl die ik gebruikt, erg prettig is dat. maar ik volg patroon maat s/m. geen problemen        overigens met de mouwen Smile

groetjes deborah
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns