Huh? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 Mei 2012 om 00:05 |
Mijn hondje is nog mank, dus ik ben begonnen met de pootjes.
Maar nu kom ik toch wat raars tegen: Round 3: (sc, inc) repeat around (18) Round 4: (2 sc, inc) repeat around (24) Round 5 – 6: sc around (24) Round 7: 12 sc, 5-dc-bubble1, 11 sc (24) Dan staat er bij de uitleg ''5 dc bubbel together in next st '' Bij normaal verminderen doe je 2 samenhaken maar snap ik het nu goed dat ik 5(!!!) steken moet samen haken? Want qua telling (vorge toer, toer 6, 24 steken) kom ik dan niet uit op 24 steken in toer 7. Wie kan mijn manke hondje tot een ware geleidehond opleiden? |
|
![]() |
|
natie.83 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 678 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Misschien toch die 5 samen haken en dan kom je op 20 uit wat staat er in de volgende toer?
|
|
groetjes nathalie
|
|
![]() |
|
nixen ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 13 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 731 |
Volgens mij moet je niet minderen want het aantal steken blijft op 24 staan.
Ik denk dat je 12 vasten, 5 stokjes in een steek en dan nog 11 vasten moet haken, dan kom je uit op 24 steken.
succes, groetjes Margaret
|
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Het is zoals Nixen zegt : 12 vasten, 5 stokjes in 1 steek (bubble = nopje, dus die 5 stokje samen door 1 lus halen zodat je uiteindelijk maar 1 steek overhoudt), 11 vasten => 24 steken
Succes! ![]() PS : dc is niet decrease maar betekent dubble crochet = stokje
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
Hmmm, owkee... dus... 12 vasten en dan 5 stokjes in 1 steek, 11 vasten. Maaaaaar... dan kom ik uit op 28 steken (12 +5+11) maar het moet inderdaad een nopje/duimpje worden... Nu ben ik het spoor weer bijster en zie dat verderop dit nogmaals voorkomt want dan krijgt ie 4 teentjes :D
|
|
![]() |
|
Miep52 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 30 April 2012 Status: Offline Points: 263 |
Het is zoals Lollibol zegt, je haakt een stokje en laat de laatste lus op de haaknaald staan. Dat doe je met alle 5 de stokjes en vervolgens haal je de draad door alle vijf, daardoor heb je maar 1 steek en dan klopt het weer.
Succes
|
|
![]() |
|
oooooooow, zo dus. Ik snap um! Dank je wel.
|
|
![]() |
|
Vifke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1594 |
Je haakt die 5 stokjes een beetje zoals je twee steken samen haakt:
1ste stokje haken maar laatste keer niet doorhalen (heb je 2 lussen op je haaknaald) nog een stokje in die steek maar weerom de laatste keer niet doorhalen (heb je 3 lussen op je haaknaald) en zo verder tot je 5 stokjes gehaakt hebt. (en je 6 lussen op je haaknaald hebt) dan draad over haaknaald en door al die lussen haken, en zo heb je 5 stokjes gehaakt en heb je maar één steek |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Je hebt het begrepen!!!!!
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |