DROPS 123-29 help |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Luna ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 Mei 2012 Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 Mei 2012 om 19:14 |
Ik zou graag deze trui maken maar ik begrijp het begin niet echt
14 st x 24 nld in gerstekorrel = 10 x 10 cm. ACHTERPAND: Het werk wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld. Zet 92-97-107-112-117-127 st op (inclusief 1 kant st aan iedere kant) met rondbreinld 6 mm en Nepal. Brei 1 nld av aan de verkeerde kant, ga dan verder als volgt aan de goede kant: 1 kant st, 2 st recht/3 st av tot er 1 st over is en eindig met 1 kant st. Ga zo verder in boordsteek. Brei bij een hoogte van 12 cm 1 nld recht aan de verkeerde kant en minder TEGELIJKERTIJD 23-24-26-27-26-30 st gelijkmatig op de nld = 69-73-81-85-91-97 st. Als ik nu logisch zou redeneren zou ik dan kom ik tot het volgende resultaat. 92 st. / 14 st = 6.57 * 10 = 65.7 cm => dat is tot een grote trui terwijl dat dit een small zou moeten zijn. Waar zit ik hier verkeert. Kan mij iemand hierbij helpen bedankt |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Voor de maat moet je uitgaan van de gerstekorrel. Daar ben je pas na de mindering, na het boord dus.
Voor jou maat zijn dat maar 69 steken. 14 st is 10 cm. 5 keer 14 is 70. Jij hebt 69 st. dus als het goed is zit je iets onder de 50cm. Onderaan is de trui 48 cm volgens het schema. Bij het boord geldt een andere steekverhouding. Een boordsteek gaat nl. inelkaar, wordt dus als het ware smaller. Daarom moet je na het boord ook steken minderen. Succes, Lida |
|
![]() |
|
Luna ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 Mei 2012 Status: Offline Points: 3 |
bedankt voor de snelle reactie; ik heb nog een bedenking bij dit patroon. Ik heb de wol Nepal gekocht en als ik een proeflapje maak kom ik met 14 steken niet aan 10 cm. Dikkere naalden kan ik niet gebruiken want dat trekt de trui op niks meer. Iemand enig idee als ik het patroon volg maar enkele cm's tekort kom of ik dan de mouwen correct in het rug-en voorpand zal kunnen plaatsen of ga ik dan alles moeten herberekenen.
Het is eigenlijk de eerste keer dat ik zo'n trui maak en het is me nog niet allemaal duidelijk.
Tevens staat er over de hals ook dat je 70 steken moeten opnemen. Is dat dan zowel in het voorpand als het rugpand in totaal 70 steken en op welke manier neem ik di steken op?
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Hoeveel steken heb je dan op 10 cm. Mijn ervaring is dat het proeflapje meestal iets anders uitvalt als het echte breiwerk. Als het nauwelijks verschil is zou ik mij er niets van aantrekken. Ik moet wel zeggen dat ik nooit met garen van Drops gewerkt heb. Je zou ook het proeflapje even in een klein sopje kunnen doen en kijken hoe dan de steekverhouding is. Wordt dus waarschijnlijk vervolgd. Groetjes, Lida
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |