hulp gezocht voor patroon uit 1958 |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Mayabees ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23 Mei 2012 om 09:11 |
Hallo,
Boudewina had een patroon in de aanbieding voor een boodschappennet uit 1958. Ik dacht die is handig.
Maar wie heeft zich al aan dit patroon gewaagd? Ik wilde ermee beginnen, er staat niet duidelijk hoeveel je moet meerderen en in welke toeren.Ik ben nog een beginneling in haken. Wie kan mij hierbij helpen?? En dat vissersgaren, kan ik dat overal wel kopen en is dat ook in kleuren??
Wat ik verder eruit begrijp is dat je in de bodem coton perlé 8 en het vissersgaren afwisselend, maar haak je dan het net verder alleen met het vissersgaren??
Het laatste gedeelte met het afwerken met de ringen snap ik ook nog niet helemaal, maar dat komt nog wel.
Wie kan mij helpen om dit leuke netje te haken??
|
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb het patroon niet, anders had ik je graag willen helpen
|
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Hoi ,
ik ben er nog niet aan begonnen, maar aangezien het een patroon uit 1958 is ben ik bang dat het garen er niet meer is.....Ik denk dat je naar een alternatief moet zoeken voor het garen (misschien perlé?). In mijn beleving moet het glad garen zijn en niet te dik. Is ongebleekt katoen misschien een idee, dat heb je in verschillende diktes. Kan je het altijd nog verven als je dat zou willen..... Het patroon heb ik nog niet goed bekeken. Ben nu met een shawl bezig in ajourpatroon (laceknitting) en daar heb ik al mijn handen aan vol. (291 steken 6 naalden gebreid en ik laat een steekje vallen, niet meer terug te vinden!). OVERNIEUW....houd je van de straat en uit de tuin met dit weer hahahhaha
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
ik ken het patroon niet.
maar als je hem meeneemt naar een wolwinkel. mischien kunnen ze dan goede advies geven over welke je het beste kunt gebruiken. |
|
![]() |
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
Ik heb het net even snel gelezen, met je vragen in het achterhoofd.
Maar ik zie het ook niet meteen. Straks nog eens even rustig doornemen, dan komt er misschien wel een tip tevoorschijn. Nu eerst de was ophangen
|
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
Mayabees ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Ik sluit ook af. Mijn dochtertje ligt nog lekker te pitten, kan ik nog ff gitaarles doornemen.
|
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ik ken het patroon niet,maar vissersgaren bestaat nog steeds . Het is van DMC en is/was in verschillende kleuren te koop .
Het is vrij stug garen . Tissien een wolwinkel /weefatelier in Haarlem verkoopt dit garen zeker nog en is tevens een webwinkel
Perle is zachter en ook wat losser van structuur
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als je een cirkel wilt haken en je meerdert gelijkmatig, dan wordt het altijd een beetje een zeshoek. Dus als zij zeggen dat je het enigszins moet afwisselen, bedoelen ze, dat je niet telkens begint met een dubbele steek en dan het aantal enkele steken dat bij die toer hoort.
Je verbreekt het vaste ritme van 2 vasten in 1 st en, ..enkele vasten door bijvoorbeeld in elke even toer eerst wat enkele vasten te doen en dan verder te gaan zoals het moet in die toer. Normaal haak je een rondje door telkens een vaste meer tussen de meerderingen te haken.En die meerderingen komen boven elkjaar. Hoe je rondjes moet haken staat in elk haakboekje beschreven en is hier op het forum ook al een aantal malen aan de orde geweest. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |