Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

naaipatroon??

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Maenade View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Maenade Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: naaipatroon??
    Posted: 03 Mei 2012 om 14:07
ik ben op zoek naar naaipatronen voor jurkjes voor mijn dochters.
Nu zijn er best wel wat te krijgen, maar die vind ik niet zo leuk.

Nu wil ik gaan proberen om van verschillende patronen 1 te maken, maar ik kan nergens vinden hoe je "ophaalkoordjes" moet maken.
ik wil namelijk de rok in twee lagen maken waarbij de bovenste laag op sommige punten wat opgetrokken wordt zodat de onderste laag zichtbaar wordt.
Iemand hier een patroon van of een beschrijving hoe het moet?
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2012 om 15:09
Je maak een tunneltje en die sluit je op de hoogte die zelf wilt hebben, en je gaat een centimeter ernaast weer naar beneden. Daar rijg je een koordje of een veter of een gehaakt koordje door heen en je hebt een ophaalkoordje. SuccesThumbs Up
Back to Top
Maenade View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Maenade Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2012 om 09:07
 Hallo Simone,

dank je, maar ik snap het niet Ermm *naai-nitwit*
een tunneltje snap ik, maar het sluiten en naar beneden gaan niet.
Als ik een tunneltje maak (gewoon een plooi maken en vastzetten toch?) en die sluit, dan kan er geen koordje meer doorheen... en waar moet ik dan naar beneden? in een tweede tunneltje?
En moet ik dan knopen leggen onderaan in de koordjes of is er een mooiere manier om dit weg te werken?
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2012 om 10:42
je kan ook het systeem gebruiken dat ze bij gordijnen gebruiken, ga een een kijkje nemen bij zo'n winkel kan je spieken hoe het moet

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns