naaipatroon?? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Maenade ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 18 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 Mei 2012 om 14:07 |
ik ben op zoek naar naaipatronen voor jurkjes voor mijn dochters.
Nu zijn er best wel wat te krijgen, maar die vind ik niet zo leuk.
Nu wil ik gaan proberen om van verschillende patronen 1 te maken, maar ik kan nergens vinden hoe je "ophaalkoordjes" moet maken.
ik wil namelijk de rok in twee lagen maken waarbij de bovenste laag op sommige punten wat opgetrokken wordt zodat de onderste laag zichtbaar wordt.
Iemand hier een patroon van of een beschrijving hoe het moet?
|
|
![]() |
|
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je maak een tunneltje en die sluit je op de hoogte die zelf wilt hebben, en je gaat een centimeter ernaast weer naar beneden. Daar rijg je een koordje of een veter of een gehaakt koordje door heen en je hebt een ophaalkoordje. Succes
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Maenade ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 18 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 16 |
Hallo Simone,
dank je, maar ik snap het niet ![]() een tunneltje snap ik, maar het sluiten en naar beneden gaan niet. Als ik een tunneltje maak (gewoon een plooi maken en vastzetten toch?) en die sluit, dan kan er geen koordje meer doorheen... en waar moet ik dan naar beneden? in een tweede tunneltje? En moet ik dan knopen leggen onderaan in de koordjes of is er een mooiere manier om dit weg te werken?
|
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
je kan ook het systeem gebruiken dat ze bij gordijnen gebruiken, ga een een kijkje nemen bij zo'n winkel kan je spieken hoe het moet
|
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |