Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ergonomische haaknaald

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 16:56
Originally posted by boudewina boudewina wrote:

ik maak ze gewoon met fimo dan staan ze gelijk na je hand het werkt heerlijk
en hoe doe je dat dan precies?

Ik kan dat misschien eens proberen met de haaknaalden van de zeeman.

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 17:05
Originally posted by ElleBelle ElleBelle wrote:

ik heb ze net eens uitgetest en man, wat een verschil.Thumbs Up

Ik ben blij dat ik ze toch gekocht heb.

nog eens bedankt voor de link Vivike (?) Clap
Ik heb het adres ook opgeslagen bedankt
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 18:20
Heb beiden haaknaalden in huis en maak ook van beiden gebruik...
De clover is een haaknaald die lekker licht is en daardoor met lange projecten erg fijn haakt...
De Addi is een redelijk zware haaknaald maar door zijn vorm ook weer erg prettig...
Zelf haak ik grote projecten het liefst met de clover daarvoor vind ik de addi te zwaar...
Succes met kiezen...
Groetjes,
Suzanne
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 18:28
Originally posted by ElleBelle ElleBelle wrote:

ik heb ze net eens uitgetest en man, wat een verschil.Thumbs Up

Ik ben blij dat ik ze toch gekocht heb.

nog eens bedankt voor de link Vivike (?) Clap

erg graag gedaan, ben je enkel met haaknaalden thuisgekomen of met meer ( bolletjes wol ) en dat is een toffe hé die van de webwinkel

Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 18:42
alleen met naalden...Ik ga eerst nog veeeel oefenen met wibra en zeeman wol.

Maar nu met goeie haaknaalden kan ik me misschien eens aan kledingstukken wagen voor mijn dochter 

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 18:48
Inhakend op dit topic heb ik nog een vraagje:

Mijn moeder haakt nu nog met de 'gewone' haaknaalden. Ik heb zelf Clover haaknaalden en daar ben ik heel tevreden over. Omdat mijn moeder artrose in haar handen heeft ben ik voor haar op zoek naar andere haaknaalden. Ze heeft de Clovers een paar keer geprobeerd en ze had weinig pijn bij het haken. Mijn vraag is nu of de Addi nog beter/gemakkelijker in de hand ligt, of zou deze te zwaar zijn?

Het gaat vooral om het druk zetten op de haaknaald zodat deze in de hand blijft liggen in de juiste positie...
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 18:50
en kan ze er dan niet eentje naar haar hand maken met die Fimo, zoals hierboven al gezegd werd?

(ik weet zelf ook niet hoe dat werkt, maar voor haar lijkt het me wel interessant)

Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 21:59
ik had een addi, maar ik houd mijn haaknaald vast tuusen duim en wijsvinger en met die addi naald kantelde toen steeds achteruit , ik vond deze veel te groot en te zwaar
misschien als je ze anders vasthoud, zoals de kinderen hun lepel in heel de hand dan verdeeld je de kracht van de hand en dan ligt de addi perfect in de hand
volgens mij heeft het ook met de manier van haken te maken

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 08:09
Bedankt voor jullie antwoorden.

Heb mams gisterenavond verplicht een Clover in haar handen gedrukt en die bevallen haar prima. Zo maar eens een bestelling bij Renske plaatsen... Maar eerst even rondneuzen wat er nog meer voor leuks is bij Renske...
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 08:15
ik heb de clover haaknaald ik vind ze super!!!

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
KaVL View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer KaVL Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2012 om 15:21
ik haal dit topic ook graag weer even op, want ik ben van plan om me ook de Clover naalden aan te schaffen,
maar ik vroeg me af of de maten overeenkomen met die van de metalen haaknaalden (de mijne zijn van Prim)
ik haak voor wol voornamelijk met een 3.5 en katoen met een 2.5
bestel ik dan best gewoon volgens dezelfde nummering of zit er verschil op?
*Groetjes*
° Karen °
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns