Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Amerikaans vertaalschema

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Amerikaans vertaalschema
    Posted: 24 Mei 2012 om 22:11
Hoi allen,

heb al vele patronen vertaald van het Engels naar het nederlands of zelfs gehaakt gewoon vanuit het engels...Dat gaat ook erg makkelijk als je het vaak doet...
Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat ik een Amerikaans geschreven patroon heb en deze vrouw gebruikt weer andere afkortingen en benamingen...
Kom er dus niet uit wat ze precies allemaal bedoelt...
Wie zou mij kunnen helpen aan een Amerikaans vertaalschema naar het UK Engels of zelfs Nederlands kunnen bezorgen??

Alvast bedankt...
Groetjes,
Suzanne
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2012 om 08:06
http://www.angelfire.com/wy/difu/haken-engels.html
kan je hier wat mee?? Zowel engelse als amerikaanse steken staan erin. 
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2012 om 18:18

Heel erg bedankt voor de link....

Helaas kan ik hier nog niet alles in terugvinden...
Mijn patroon bestaat uit de volgende steken:

Stitches: Chain (losse), Slip Stitch (halve vaste ), Treble, Double Treble, Triple Treble, Quadruple Treble, Double Crochet, Quintuple Treble, Cluster – leaving last loop of each st on hook, work 4dtr, yarn over hook, pull through all loops on hook.

degene die ik wel ken heb ik er tussen haakjes bij gezet...de rest kom ik niet echt uit...wie me hiermee kan helpen heel graag...

Groetjes,
Suzanne
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2012 om 19:12
Treble=stokje, Double Treble=dubbel stokje, triple = 3dubbel, Quadruple = 4 dubbel.
Double crochet = stokje,Quintuple=5dubbel, cluster= steken die bij elkaar horen, leaving last loop of each stich on hook= laat laatste lus van iedere steek op de haaknaald, maak 4 dubbele stokjes, omslag, trek door alle lussen op de haaknaald.
Volgens mij is dit de vertaling.
Ik heb je ook nog een mail gestuurd.
Succes, Marlies
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2012 om 19:13
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat een Treble een stokje is. Double Treble is dan een dubbel stokje, Triple een driedubbele, Quadruple een vierdubbele en een Quintuple een vijfdubbele (ben ik overigens nog nooit tegen gekomen, een vijfdubbele). Een cluster is, zoals ik uit de tekst begrijp, 4 dubbele stokjes in 1 steek, waarbij je de laatste doorhaal van elk dubbel stokje nog even niet doet. Na die 4 dubbele -niet afgemaakte- stokjes heb je dan als het goed is 5 lussen op je naald. Dan haal je een lus op en trekt die door alle 5 lussen tegelijk. Vaak maak je zo'n cluster af met een losse er 'bovenop'.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2012 om 19:14
Ha ha was zo lang bezig met m'n antwoord dat iemand me al voor was. Ik hoop dat je het snapt.
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2012 om 20:31
Daar ga ik zeker uitkomen dames...heel erg super bedankt...
Op beginnen aan mijn kleedje voor in het poppenhuis...
Groetjes,
Suzanne
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns