Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Makkelijk haakpatroon voor sjaal

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
tanjan View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tanjan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Makkelijk haakpatroon voor sjaal
    Posted: 28 September 2011 om 08:45
Omdat ik voor het eerst ga haken zoek ik een simpel patroon om een sjaal te haken met haaknld nr 5
TAllewijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2011 om 13:11
Als je gaatjes wilt, kun je op de eerste (oneven) ketting van lossen om en om een stokje en een losse haken, te beginnen met 4 lossen (=1 stokje + 1 losse).

Door die gaatjes kun je later harige wol rijgen.

Je kunt hem ook in de breedte haken, een ketting van lossen over de hele gewenste lengte. Dan zou ik die ketting ongeveer 1.90 m maken en er een gesloten ketting van maken. Dan krijg je zo'n ronde sjaal.

Met twee of drie kleuren krijg je al een leuk effect, je kunt ook ''eén kleur in vasten haken, dan wordt dat streepje dunner.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2011 om 21:44

Ik ben ook pas net begonnen met haken en bij mij is de Kate-sjaal (omslagdoek) goed gelukt. Die kun je hier op het forum vinden.

Back to Top
tanjan View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tanjan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2011 om 21:57
kun je me ook vertellen op welke pagina deze sjaal op het forum staat
TAllewijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2011 om 22:15
Tips en Trucs, 9e onderwerp.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 09:12

Voor het gemak: hier is ie. Lees hem eens rustig door.
http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=23192

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns