Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

drops 94-1 hulp nodig

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JanetS View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: drops 94-1 hulp nodig
    Posted: 14 Juli 2012 om 14:24
Goedenmiddag,
Ik heb een leuk patroon gevonden op dropsdesign maar ik snap het niet helemaal.

Bij de voorpanden moet ik st. meerderen, dat snap ik wel, maar hoe moet ik dat doen en waarom moet ik markeringen gebruiken.

op een gegeven moment moet je een ajourpatroon breien. 1 st afhalen 2st samen recht breien en dan de afgehaalde steek hierover heen halen. zo minder je volgens mij 2st. maar die worden er niet meer bij gehaald door omslagen, dus hou ik steeds minder steken over, ik snap hier niks van.

Het gaat over drops 94-1 vest met ronde voorpanden. Kan iemand me hiermee op weg helpen. Ik wil namelijk mijn breien meenemen op vakantie volgende week.

Groet, Janet
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 15:24
volgens mij is het
1 omsl 1 st afhalen 2 st samen recht breien en dan de afgehaalde steek eroverheen halen 1 omslag

WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 15:47
Ik denk dat Wanda gelijk heeft .
Vraag het voor de zekerheid even bij Drops zelf .
Je krijgt altijd antwoord
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 18:42
Ik denk ook dat Wanda gelijk heeft. Bedoel je het patroontje M1? Ik heb zelf veel van drops gebreid, veel ajour en dit tekentje: 
  (=1 omslag tussen 2 st)
Is eigenlijk altijd een omslag in het patroon. Ondanks dat mijn stelregel is dat het patroon altijd klopt (en ik 9 van de 10 keer niet goed lees), lijkt het hier wel het geval dat ze het niet goed hebben beschreven.
Ergens moet je ook wel omslagen maken, anders krijg je de gaatjes op de voorpanden niet. 
Succes hoor!

Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
JanetS View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 19:17
Okee, dat zou inderdaad die rondjes zijn. Maar dames hoe zit het met de meerderingen in de voorpanden om die boog te maken. Ik moet soms 3 steken meerderen waar doe ik dat, op het eind 3 st erbij opzetten of tussen de laatste st van de pen de meerderingen maken? en hoe zit het met die markeringen, daar snap ik niks van
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 19:37
Meerderen kun je op verschillende manieren doen . Het lusje tussen je steken opnemen en verdraaid op je linker pen zetten en breien
Uit 1 steek 2 steken breien . Breien zonder af te laten glippen en nog een breien .
Deze steek kun je dan eventueel weer op je linker pen zetten en nogmaals breien 
Je kunt ook de 2 methodes samen toepassen .
Markeringen zijn er waarschijnlijk om je te helpen te onthouden waar en hoevaak je dit gedaan hebt
Back to Top
JanetS View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 20:19
he Mutti heb je naar het patroon gekeken. heb je enig idee hoe ze het hier bedoelen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 22:02
Ja ik heb naar het patroon gekeken .

Welke maat brei jij het vest .??
Je zet dus een bepaald aantal steken op en dan ga je m.v meerderen afhankelijk van je maat .
Back to Top
JanetS View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 09:12
Ik kreeg gisteravond nog visite vandaar de late reactie. Ik maak maat xl
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 09:42
Voor jouw maat moet je voor het voorpand dus 26 steken opzetten .

Aan het begin van je heengaande pen brei je uit de 1e steek 2 steken uit de 2e steek 2 steken en uit de 3e steek 2 steken . Pen uitbreien in av pen geen meerderingen .
Je breit 4x deze pen met 3 meerderingen Dan ga je over op 2 meerderingen per pen en dat doe je 3x . Vervolgens brei je nog 7x 1 meerdering per pen .
Op een hoogte van 5 cm ben je inmiddels aan de zijkant met minderen begonnen zoals bij je rugpand.

Op 12 cm begin je met je ajourpatroon .
Als het goed is heb je na alle handelingen voor jouw maat nog 42 steken op de pen staan . Bij een hoogte van 37 cm ga je afkanten voor je armsgat .

Het 2e voorpand brei je in spiegelbeeld .Je maakt je meerderingen dan dus aan het eind van je pen i.p.v aan het begin .

Back to Top
JanetS View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 11:48
Mutti je bent een schat, ik ga met frisse moed eraan beginnen. Hartstikke bedankt voor je hulp.
Groet Janet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 12:16
graag gedaan en mochten er nog problemen zijn dan horen we het wel .

succes en prettige vakantie
Back to Top
JanetS View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 09:23
Goedenmorgen,
Ik heb gisteren het patroon 94-1 vest nog eens doorgelezen en volgens mij komt het niet goed.
Voor de afwerking brei je rondom een boord die 12 cm breed wordt. Volgens mij komt dat niet goed in de nek. Het lijkt mij niet lekker zitten als je zo'n grote kraag in je nek omhoog kruipt in je haar.

Zou dit de bedoeling zo zijn, zo ja is dit dan wel een goed idee.
mocht ik het verkeerd lezen kan iemand me dan uitleggen hoe ik het wel moet doen.
Groet, Janet
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 10:00
als je naar de foto kijkt in het patroon zie je dat het klopt, zo is het model
lydia wijsbroek
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 10:41
Je kunt het patroon ook aanpassen en die rand geen 12 cm maar iets minder b.v 10 cm of desnoods 8 cm breien .
Dat kun je pas zien als je er mee bezig bent en het is het laatste wat je doen moet dus makkelijk genoeg
Back to Top
JanetS View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JanetS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 13:21
Ja het kan inderdaad wel ietsje minder breed. bedankt voor jullie reacties
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns