Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat is de benaming??

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat is de benaming??
    Posted: 30 Juli 2012 om 16:43
Ik ben op zoek naar de benaming van het volgende :

rondjes/vierkantjes in metaal (brons, tin,..) met aan de achterzijde 4 puntjes die je kan omplooien op een stuk stof of handwerk.

Ik werk daar graag mee (oogjes en neusje) en zou die graag ingrotere hoeveelheid willen aankopen maar kan de exacte benaming er niet van vinden;
Ik heb al van alles gegoogled maar kom telkens uit op drukknopjes en dit is het niet.

Kan iemand mij helpen??
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 16:46
tjonge ik heb het van de week nog in mijn handen gehad het ligt ergens in mijn hobby kast maar  ik weet niet meer hoe het heet en waar het ligt. maar ik ga even googlen voor je. misschien dat ik iets kan vinden.

je bedoeld dit toch maar dan rond??????.

Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 16:53
Ja!! dat is het!!
Ik heb er nog enkele thuis maar de labels (karton die het zakje dichthoudt) zijn weg en heb ik dus geen naam meer om naar te zoeken.

Vroeger bestond er zo'n knutseldoos met heel veel van die rondjes in om op t-shirts te plaatsen. De doos koste bijna niks en er zaten er massaal veel in.
Nu betaal ik ongeveer 2,5€ voor 10 rondjes.

Vandaar dat ik een goedkopere oplossing zoek
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 17:16
zijn dat geen nestels?
lydia wijsbroek
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 17:27
Bij nestels zitten er gaatjes in.
bij mij is het zoals de foto hierboven en achteraan heb je 4 metalen tandjes die je doorheen de stof moet drukken en omplooien zodat het er niet vanaf kan vallen.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 17:34
volgens mij zijn het platte studs, rond of vierkant, heb effe gezocht op internet
lydia wijsbroek
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 17:44
Dank je Lydia
heb het gezocht en het noemt inderdaad 'round stud'
nu zoeken naar een mooie prijs voor een mooie hoeveelheid.
suggesties zijn welkom ;.))
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 17:53
groetjes margriet
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 18:03
zo lollibol jij bent in een super snel tempo geholpen zeg, met z'n allen komen we er wel. Dat vindt ik toch altijd zo leuk hier op het forum
lydia wijsbroek
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 18:11
Ik was daar straks in de tuin aant werken en dacht er de hele tijd aan hoe dit zou noemen, ik dacht iets met spijkers maar dat was het dus niet, zelfs al ik hier niet lees denk ik nog aan dit forum, kan het nog gekker Wink
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 18:14
oh mijn dochter gaat me heel erg uitlachen dat ik er niet op kon komen. 

Zij houd een beetje van de gotihic kleding stijl (gelukkig een beetje) zowel de stijl van de ouderwetse hoepel jurken enzo maar ook een beetje zoals de punk vroeger en daarin worden ook studs gebruikt bv. voor een armband of een riem ofzo en regelmatig heeft ze het erover hihihihhi.
Wink

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 18:17
oh Marielle, dan moet je een petticoat maken voor madammeke, met die zwart satijnen stof
lydia wijsbroek
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 18:28
Nou als ze de kans krijgt dan laat ze me het nog doen ook. Maar nee ze houdt het nog rustig in haar kleding enzo.
Maar  als ze dat zou willen dan laat ik het wel door een vriendin doen die zit op de opleiding voor mode en kleding.

Maar als je die gothics ziet ik vind de kleding stijl ook wel leuk. Ik heb er alleen het figuur niet voor. 
Laatst zag ik een jongen die had zo'n ouderwetse koetsiers jas aan en dan een hoge hoed erbij en van die hoge zwarte schoenen met veel gespen. en hij had halflang blod krul haar. Het was net of hij zo uit de vorige eeuw binnen was komen stappen het stond zo gaaf.
Ik vond het alleen niet echt voor dagelijkse kleding maar  meer voor die beurzen enzo. Maar  ja ieder zijn ding niet waar.

Mijn dochter houdt het wat dat betreft gelukkig neutraal.

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 18:32
wacht maar, dat komt nog wel
lydia wijsbroek
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 19:38
Ja die Jongen, kwam ik ook eens tegen, in een stations-hal
echt MOOI, en hij viel zo al op doordat hij ook nog zo lang is.LOL

ook mijn dochter doet hier aan mee, maar ook heel neutraal,
ze is zelfs DJ.......
vroeger moest ik zelf de kleren voor mijn 3 kinderen maken,
want toen was er nog niet zoveel te koop, alles in het zwart....
ik vond het zelf ook prachtig hoor.....LOL
groetjes geesje
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 21:52
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

zo lollibol jij bent in een super snel tempo geholpen zeg, met z'n allen komen we er wel. Dat vindt ik toch altijd zo leuk hier op het forum

Dank aan allen voor de snelle interventie!!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns