Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Maar wat is dat dan, echt Nederlands

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Maar wat is dat dan, echt Nederlands
    Posted: 02 Augustus 2012 om 20:21
Hallo Hobbie-mensen,

Voor een Poolse vriendin (die ook in Polen woont) die zwanger is, zou ik heel graag iets leuks willen haken/breien voor haar kindje. Op mijn vraag wat ze leuk zou vinden, was het antwoord: "typical dutch is the best". Meer wist ze niet. Nu heb ik wel een heel leuk patroon van gehaakte hollandse klompen voor een babietje, maar ik zou er graag meer bij willen maken. Hebben jullie enig idee wat typisch hollands is en geschikt voor een baby (geen idee of het een jongen of een meisje wordt)? Het maakt niet uit in welke richting. Of hoe ik aan iets een hollandse draai kan geven?
Alvast bedankt voor het meedenken en de antwoorden

Groetjes,
Inge
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 20:26
Ik denk meteen aan een molen applicatie
Anders een mooi popje in klederdracht?
Back to Top
Miss_TvR View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Miss_TvR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 20:27
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 20:35
Of gewoon de Nederlandse kleuren gebruiken!!

Dan maakt het niet uit wat je maakt...

Je hebt leuke dieren waarvan je de kleuren kan wisselen  ;.))
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 20:43
Oranje ?
Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 20:47
Blauw, wit, rood gestreept???
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 21:02
Kijk, zo simpel had ik zelf nog niet eens gedacht. Gewoon de kleuren van Nederland en molens. Ook de tulp vind ik prachtig. Alvast bedankt dames.
Mochten jullie even niets van mij horen op dit topic, dat kan. Morgenvroeg beginnen we aan de terugreis naar Nederland vanuit NO-Polen.

Groet,
Inge
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 21:12
Dekentje in Delfts blauwe tinten?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 22:34
Wagenspanner met rood, wit, blauw en oranje uiltjes.
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 00:48
Ik heb nog die leuk hollandse huisjes die hier laatst de ronde deden. maar dat  is niet echt iets voor een baby. Als je ze toch hebben wil stuur me dan even een mailtje 

Ik heb ook een leuke koe. 

Maar  je kan van die tulp ook een leuke rammelaar maken. 

Ik zal even kijken waar ik die rammelaar ook weer gezien heb  en dan i.p.v. die knop die erop zit een tulpje. of een koetje of een molentje dan kan het kind met molentjes lopen(oef die is flauw ik weet het)Wink

Of een wagenspanner met  tulpjes en koetjes en klompjes . Dit kan ook met een bedmobiel  natuurlijk of rode wite en blauwe vlindertjes . Enfin voor zo'n mobiel of wagenspanner kan je allerlei leuke patroontjes bedenken.
Enfin als je iets wil hebben dan geef je maar  een gil

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 09:06
ik weet niet of je met de naaimachine overweg kan?
Het is namelijk ook heel leuk om hele simpele rompertjes of spuugdoekjes (bv Zeeman) te bestikken met bandjes waar bijvoorbeeld molens op staan, rood/wit/blauw gestreept. (daar kan je nooit genoeg van hebben).
Kleine applicaties haken en op rompertjes naaien.
Kijk verder nog maar even in je mail.....
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 09:21

weet niet of je er een patroon voor zou willen kopen...

maar bij Crea-me hebben ze hele leuke klompjes voor baby voetjes...
Groetjes,
Suzanne
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2012 om 11:17
@ droppie, die heb ik in mijn bezit en staan al op de planning om te maken.
@MariaLA, een heel leuk idee rompertjes en spuugdoekjes. Echt handig met een naaimachine ben ik nog niet, maar ik kan er redelijk mee overweg
@Marcheri en Essy, een wagenspanner had ik nog niet aan gedacht, maar dat is idd een heel leuk idee om te maken. Bedankt voor het idee

Verder iedereen bedankt voor alle inbreng, ik weet genoeg. Gelukkig heb ik een voorraadje patroontjes om mee aan de slag te kunnen
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2012 om 11:55
De bandjes op de rompertjes naaien en op de spuugdoekjes is heel simpel.
Juist het effect wat het geeft is leuk.
Back to Top
lindatjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindatjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2012 om 13:20
Misschien heb je hier wat aan:  

En misschien kun je uit het boekje babycadeautjes haken de stapelslak in de kleuren oranje, rood, wit, en blauw haken?
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 21:07
Lindatjuh, hij is erg leuk, die muts. Ik heb hem opgeslagen. Babycadeautjes haken heb ik niet in mijn bezit, maar ik ben van plan om na mijn vakantie bij mijn favoriete handwerkzaakje te kijken voor zo'n boekje
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 21:14
heb je al wat? Anders is er volgens mij van Crea-Me een setje klompjes te krijgen.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 21:43
Krissis, die heb ik idd gekocht een tijdje geleden en ben ik van plan om te gaan maken. Bedankt voor je tip
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 08:18
wat dacht je van een babydeken met granny's waar je verschillende hollandse applicaties op maakt????

of een knuffel beer met een rood wit blauw shirt aan????
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 08:52
Dat is ook een heel leuk idee, bedankt hiervoor. Nog even de laatste loodjes van mijn borduurwerk en dan kan ik aan de slag
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns