Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoeveel steken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoeveel steken
    Posted: 12 Augustus 2012 om 13:14
Ik wou dus beginnen aan een nieuw vest voor mezelf. Heb mijn zinnen gezet op Drops 137-19

Nu staat er:
KANTPATROON: 
Zie telpatroon M.1, Het telpatroon geeft de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven. De 1e nld = goede kant.

Zet 66-72-80-86-94-100 st op (incl 1 kant st aan iedere kant) met rondbreinld 6 mm en Verdi. Brei 3 nld recht (1e nld = verkeerde kant). Brei dan KANTPATROON – volgens telpatroon M.1 met 1 kant st aan iedere kant in RIBBELST - zie uitleg boven! 

--> Ik snap het dus al niet... Wacko als ik één steek ribbelsteek aan de zijkanten moet houden, dan hou ik nog 64 steken over. Het telpatroon gaat uit van telkens 6 steken. 64 is niet echt deelbaar door zes...

Moet ik hier 66 steken opzetten voor het patroon + 2 steken voor de kantsteek?

Oh, ik en cijfertjes... Het lijkt me logisch dat ik er 68 moet opzetten, maar ik wou toch eventjes vragen wat jullie denken.
Groetjes, Tineke
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 13:45
Ik heb het eens goed bekeken. In eerste instantie dacht ik dat het patroon in principe maar over 2 steken ging, maar dat klopt niet, het gaat echt over 6. Ik zou er 2 steken bij doen. Voor de totale breedte zal het niet veel uitmaken. Je kunt natuurlijk ook een heel schema maken en uitrekenen tot het einde om te zien hoe je dan uitkomt. Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 14:22
Ik denk dat dat "incl" exclusief moet zijn, dus dat je bij elke maat twee extra moet opzetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 17:06
Bedankt! 
Groetjes, Tineke
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 10:31
Mijn frank is gevallen! En aangezien ik een volgend persoon het gevloek wil besparen, dacht ik hier maar meteen te zetten hoe op te lossen.

Je moet dus effectief maar 66 steken opzetten. Het telpatroon bestaat uit reeksen van 6 steken, maar telkens per twee steken (op de vorige naald) hetzelfde. Dus je begint met één rechtse, dan het telpatroon telkens weer, en houdt dan 1 steek over die je weer recht moet breien. Zo komt het dus perfect uit en brei je de middelste 64 steken het telpatroon. 

Bedankt om met mee te denken, het was door de opmerking van Lida dat ik verder begon te tellen :)
Groetjes, Tineke
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns