Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

toer overgang lelijk (haken)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Polar View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Polar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: toer overgang lelijk (haken)
    Posted: 19 Augustus 2012 om 11:37
Lieve mensen,
Ik heb me gek gezocht en zit al uren te zoeken, zonder resultaat.
Ergens heb ik gelezen hoe je een mooie toer overgang kan maken, maar waar??? diverse zoek opdrachten leverde geen resultaat.
Ik begin de toer met 2 losse en sluit te toer af met een halve vaste (slip steek?) maar nu komt het uit te zien als op de foto.
Wilde foto er bij zetten maar dat gaat niet moet via een server met foto's en daar snap ik geen yootha van (Digibeet van 44 haha)
nu zal ik het proberen uit te leggen, ik haak een rondje en je ziet een lelijk stukje aan het begin/eind van de toer waar ik naar de volgende toer ga.
ik haak bijna nooit in het rond alleen rechte lappen of granny's waar dit niet bij geld, dit valt onder amigurumi
Volgens mij kan dit mooier, wie weet hoe het wel moet en weet raad?!
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp.
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2012 om 11:53
Volgens mij is het zo, dat als je vasten haakt, je met 1 losse begint, die stelt je eerste vaste voor.
En bij een stokje 3 losse.
En dan idd de toer met een halve vaste sluiten.

Bij mij is hier ook wel altijd wat van te zien, of dit echt onzichtbaar gaat, volgens mij niet. Of je zou spiraalgewijs moeten haken, maar dan kom je van boven weer niet mooi recht.
Misschien doe je de halve vaste iets te vast of te los ?!? 
Back to Top
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2012 om 12:51
Op de blog van Karin (karin aan de haak) staat een goeie tip hiervoor!
Back to Top
Polar View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Polar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2012 om 12:56
Alvast bedankt voor jullie tips!!
@ petronette:ik ga het eens proberen met maar 1 lossen en minder strak
@ lies VDB:de tip van karin aan de haak is een mooie, maar voor nu, omdat ik met 1 kleur haak niet van toepassing
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2012 om 21:33
Als je helemaal aan het eind van een rondje twee keer een halve vaste haakt, ziet het er best mooi en redelijk rond uit. Of je kunt de voorlaatste toer met een halve vaste sluiten en de laatste toer beginnen met een losse en ook met een halve vaste sluiten. Je moet wel altijd de eeeste steek aangeven door een draad in andere kleur, die je mee naar boven neemt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
robeer View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer robeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 22:49
Ik maak nooit mijn eerste toer in de tweede losse. Meestal begint een patroon met (bv) 6 vasten in de tweede losse. Ik maak dan ketting van 4 lossen die ik met een halve vaste sluit in de eerste losse. In deze ring haak ik dan de eerste toer. Ziet er veel netter uit en het gaatje is echt niet groter.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.234 seconden.
Lang Yarns