afkortingen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Lidia2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2743 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 September 2012 om 08:58 |
Wil iemand mij aub helpen, ik ben begonnen met het vuilnisbakje maar ik kom niet uit de afkortingen.
Ik weet dat sc een vaste is, daar heb ik al een stuk van gehaakt. Ik heb ook op Internet al wat afkortingen gevonden, maar niet die in het patroon staan. toer 10 staat fpdc in next dc, dc is stokje maar wat is fpdc? Dan staat er bpdc in next ik weet niet wat bpdc is. Ik kan die afkortingen niet vinden, wie wil me wegwijs maken. Groetjes, Lidia
|
|
![]() |
|
katelijne ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 April 2010 Status: Offline Points: 555 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
f staat meestal voor front en b voor back.
Ik veronderstel dat je bij fpdc enkel in het voorste lusje moet insteken en bij bpdc in het achterste. 't Is maar een wilde gok hoor ![]() |
|
Katelijne
kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden |
|
![]() |
|
Teunie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
fpdc betekent dat je voorlangs het staafje van de steek uit de vorige ronde een stokje moet haken, en bpdc dan moet je achterlangs gaan.
|
|
Groetjes Teunie
|
|
![]() |
|
Lidia2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2743 |
O dank je wel ik ga dat meteen doen, daar krijg je natuurlijk die ribbels door.
Weet je ook wat ze bedoelen met st. Want toer 10 doe ik dan zoals jij zegt want daar staat fpdc in next cd dus in het stokje. Maar nu staat er bij toer 11 fbdc in next st. i.p.v dc. Verwarrend hoor. Groetjes, Lidia
|
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
Met st bedoelen ze steek, dus in de volgende steek, oftewel de volgende dc
|
|
![]() |
|
Nu dat is lekker verwarrend, de ene keer zo zetten en de andere keer anders, daar hadden ze dan toch ook dc kunnen zetten, dan had ik het wel begrepen.
Nu dan ga ik zo verder proberen ik heb het al een paar keer uitgehaald want het word helemaal niet zoals op de foto. Teunie ik ga ook proberen wat jij schrijft, klinkt goed, kijken of dat wel mooi word. Allemaal hartelijk bedankt, ik laat nog wel even weten of het is gelukt. Groetjes, Lidia
|
|
![]() |
|
sun-kitty ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 08 Mei 2012 Status: Offline Points: 698 |
Hi Lidia,
Wat ik vaak doe als ik een afkorting niet kan vinden of niet begrijp, is dit gewoon in Google intypen en heel vaak vindt je dan YouTube filmpjes met de uitleg van wat je niet begrijpt.
Ook al kan je niet verstaan wat ze zeggen, dan is toch het filmpje al duidelijk genoeg om het te begrijpen vind ik.
Hieronder bijv. een filmpje over de fpdc (= front post double crochet):
Succes met het maken van de vuilnisemmer!
![]() |
|
![]() |
|
Wauw dat is geweldig als het even word voorgedaan dan begrijp je het meteen.
Ik heb de filmpjes opgeslagen, kan ik altijd nog even terug kijken. Ik ga nu meteen een toertje doen hoor. Harstikke bedankt nu kom ik er vast wel uit. Groetjes, Lidia
|
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
het gebreurt regelmatig dat ze st gebruiken wanneer de onderliggende steek niet dezelfde is, aangezien dat je bv in een rij gewone dc en ook nog fbdc en sc zijn gebrukt dan weet je gewoon dat je de eerste steek die je dan tegenkomt moet gebruiken, gewoon om het risico te verminderen dat je het verkeerd zou begrijpen en daardoor een andere steek zou uitvoeren
|
|
![]() |
|
![]() |
|
sun-kitty ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 08 Mei 2012 Status: Offline Points: 698 |
Ja, klopt helemaal, is net zoiets als bijvoorbeeld het woord 'appel', dit is het algemene woord voor allerlei soorten appels net als dat het woord 'steek' dit is voor allerlei soorten steken.
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |