Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops patroon 121-4 (rokje)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops patroon 121-4 (rokje)
    Posted: 09 Oktober 2012 om 12:35
L.S.,

Ik ben op dit moment bezig met het breien van patroon 121-4 (rokje in Drops Delight).

Nu heb ik deel 1 af en ben gestart met deel 2. Mijn vraag is nu of ik bij deel 2 in iedere 2e naald moet meerderen of niet (dit om tot 115 steken te komen). Bij deel 1 moest iedere 3e nld. gemeerderd worden maar als ik dit ga doen dan wordt deel 2 qua lengte een stuk korter dan deel 1.

Dus hoe moet ik bij deel 2 meerderen?

In afwachting van een reactie teken ik,

met vriendelijke groet,

Dilianne Sleuters
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2012 om 12:44
vindt het heel lief zo'n beleefd briefje, maar wij zijn gewoon hobbyisten, die als het kan kijken of we kunnen helpen, en zijn geen team van drops of zo, moet effe zoeken naaar het patroon en dan kijken, er staat vaak bij het patroon ook een forum gedeelte van probleempjes waaar men tegen aan loopt. wat ik ervan gezien heb zijn de delen ook niet hetzelfde. er staat bij deel 2 meerder om de naald, dus 1 naald niet en 1 wel. het staat er heel duidelijk beschreven.

dit staat er:
DEEL 2:
Zet 2 st op met rondbreinld 3 mm en Delight. Brei 1 nld recht aan de verkeerde kant. Plaats een markeerdraad in de eerste st aan de goede kant. Brei verder heen en weer en meerder TEGELIJKERTIJD na de markeerdraad: 1 st om de nld.
Ga zo verder tot er in totaal 78-87-94-94-103-115 st op de nld staan. Zet de st op nog een hulpdraad.
lydia wijsbroek
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2012 om 12:53
Hartelijk dank Lydia dan kan ik in ieder geval weer aan de slag (ben ff gestopt omdat ik het op een gegeven moment niet zeker meer wist).
Groetjes,
Dilianne
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns