mouwloos babytruitje uit phildar nr 74 |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Lieveschat ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 02 Februari 2012 Status: Offline Points: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02 November 2012 om 01:13 |
Ik ben bezig met een mouwloos babytruitje uit phildar nr 74. (Patroon 074-T12-027)
Ik kom er alleen niet helemaal uit met het afkanten. Het rugpand heeft vanaf een bepaalde hoogte een split. Ik heb 43 steken voor de ene helft van die split. Op een bepaalde hoogte in ribbelsteek moet ik gaan afkanten als volgt: Voor de schouder aan de armsgatzijde om de 2 naalden afkanten: 1 x 4 steken en 4 x 5 steken Tegelijkertijd: voor de hals de 19 steken splitzijde afkanten Wat bedoelen ze met om de 2 naalden? Hoeveel naalden zou ik over dit stukje nu in totaal moeten breien dan? Het hele stukje is in totaal slechts 1,5 cm hoog namelijk. En wat bedoelen ze met tegelijkertijd voor de hals? Op het plaatje lijkt de hals wel iets rond te lopen namelijk. Dank voor de hulp alvast. |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je kant je steken steeds in het begin van de naalden af.
In de 1ste naald : 4 steken In de 2de naald : 19 steken In de 3de, 5de, 7de en 9de : 5 steken |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Online Points: 8177 |
je moet 1x 4 en 4x 5 steken afkanten Dat zijn 24 steken en dan nog 19 steken voor de hals = 43 st
In je eerste pen kant je aan de armsgatzijde aan het begin van je pen 4 steken af . Je breit je pen uit en je breit een nieuwe pen die brei je weer helemaal uit In je volgende pen mind je weer nu 5 steken .Dat bedoelen ze met om de 2 naalden .Je zult dus nog 5x2 =10 pennen moeten breien .
Ik denk dat als je 3x5 steken hebt geminderd je aan de splitzijde 19 steken moet minderen je houdt er dan nog 5 over die 5 kant je in je volgende pen af . Je krijgt dan een kleine ronding zoals je zelf aangeeft te zien .
je 2e helft brei je denk ik in spiegelbeeld
|
|
![]() |
|
Lieveschat ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 02 Februari 2012 Status: Offline Points: 9 |
Ik heb een proeflapje gebreid voor dit stukje op beide door jullie aangegeven manieren. Op de manier van dine krijg ik aan de splitzijde een vreemd opstaand stukje die ik op het plaatje dulidelijk niet zie. Dus ik denk dat ik de manier van mutti maar aanhoud. Als er iemand anders nog ideeen heeft, hoor ik ze graag.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |