Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kerstballen breien

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 19:39
Ha ha ja dat wel,het lijkt zo makkelijk maar het lukt nog steeds niet.
Ik moet op elke naald 3 steken zetten ,oke dat lukt dan net,maar dan breien,dan liggen er ondertussen alweer 2 nld op de grond
Ik dacht ik zet 12steken op en verdeel ze op de 4naalden maar dan gaat het ook niet helemaal goed
Groetjes jenny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 20:00
Probeer het dan toch eens met 2 naalden, met lusjes of stekentellers tussen die 3+3+3+3 steken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 20:17
Bedankt magteld dat ga ik morgen eens proberen
Groetjes jenny
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 11:17
Magtelt ik heb het geprobeert maar dan krijg je gaatjes,en dat is niet zo mooi
Ik meerder in dat streepje in de nld ervoor,klopt dat of doe ik iets niet goed
Groetjes jenny
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 12:24
Kijk eens op de Blog ven Wieke van Keulen  daar staat het goed uitgeschreven ,het zal je wel lukken
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 13:35
Hoi pareltje, daar heb ik gekeken,maar dat lukt niet
Bedankt
Groetjes jenny
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 14:53
En kan je haken ? dat is wel veel makkelijker ,daar bestaan verschillende patroontjes van
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 15:40
Je zou bij het meerderen op twee pennen juist minder snel gaatjes moeten krijgen dan bij 4 of 5 pennen. Hoe meerder je? Twee steken uit één steek of met het dwarsdraadje tussen twee steken? Bij het laatste krijg je een gaatje.

wat rozengeur.
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 16:09
Ik meerder uit een dwarsdraadje,
Ga ik het straks op de andere manier proberen
Groetjes jenny
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 16:10
Ja pareltje dat heb ik ook gevonden
Bedankt
Groetjes jenny
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 16:22
Ik meerder ook meestal uit een dwarsdraadje, maar dan doe ik hem gedraaid ( ik neem hem op met mijn linker naald en brei hem dan gedraaid, dus in het achterste lusje) dan krijg je geen gaatjes
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 19:56
Ook een goed plan,ik heb ondertussen heel wat gevonden
Bedankt
Groetjes jenny
Back to Top
jannie83 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jannie83 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 08:46
Leuk ik wil ook kerstballenbreien, niet zoveel brei ervaring... Maar ik ga toch een poging wagen, mede door jullie tips Clap

groetjes Jannie

Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 11:22
Hoi jannie,
Met 4naalden lukte het echt niet die kletterde alleen maar op de grond
Ik ben er nu 1aan het haken en geloof dat het wel wat wordt
Succes
Groetjes jenny
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 13:34
Heeft iemand graag de kerstballen boek van Arne en Carlos voor een prijsje mag je hem hebben,stuur maar e-mail ,hoop dat ik niets verkeerd doe met dat hier te zetten ?
Back to Top
Annelies1951 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annelies1951 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 02:21
Ik heb dit boek vorig jaar gekocht. Ik woon in Canada en ook hier  werd het aan geprezen. Ik vond het erg priegelig en je moet veel geduld hebben om de patronen er in te breien. Ik heb er een paar gebreid en ik geloof dat het misschien aardig is als mobile in een baby kamer.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 09:07
Ja het valt echt tegen en dan kost hij nog zoveel ,bij mij lukt het ook wel maar dat gefrutsel ik kan er niet tegen een gehaakte is zo veel makkelijker.  Woon jij in Canada ???? Met internet kan men toch overal terecht he Handshake
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 11:35
Ik heb het zelf, ik vind de verhaaltjes wel leuk, maar ik heb nog geen bal gebreid.

In het nieuwe boekje staat de suggestie dat je een rechte lap kunt breien die net om zo'n tempex bal heen past, die net zo lang als de doorsnee van de bal maken, en dat je de opzetsteken met de opzetdraad strak kunt trekken om hem aan de onderkant te bevestigen, de werkdraad haal je door de steken en trekt hem strak en dan kun je de naad dichten rond de bal. Van te voren kun je figuren inbreien of opmazen of kralen enzo verwerken.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 15:23
Dat zal veel makkelijker zijn dan al dat gepregel ,want gebreid zijn ze toch fijner vind ik
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 16:26
Ja gebreide rekken mooier. En zijn leuk te versieren ook. Je kunt in het midden streepjes inbreien met van die lametta slingers, lijkt me. Of met andere fliedertjeswol. Zeeman heeft die liggen. Je kunt ook met minder steken beginnen en meerderen tot de goede breedte. En later weer minderen.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns