Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon lezen?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corinac View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corinac Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon lezen?
    Posted: 07 November 2012 om 20:41
Oké, ik kan recht en averecht breien. Volgens mijn schoonzus kun je dan al een heel eind komen met breien. 

Nu ben ik dus bezig met een vest begonnen met het achterpand. Boord is klaar en nu heeft mijn schoonmoeder de steken geminderd (van 115 naar 97) en moest ik tot 11 cm doorbreien met de 97 steken. Nu moeten er weer steken bijkomen dit staat er in het patroon: 

Op 11 cm hoogte na de boordst. aan weersz. meerd.: 1 maal 1 st., 20 nld. hoger 1 (1-2-1) maal 1 st., elke 12e (12e-0-12e) nld. 2 (2-0-2) maal 1 (1-0-1) st. Er zijn nu 104 st. Op 30 cm hoogte na de boordst. voor de armsgaten aan weersz. mind. 

Nou ja goed als ik bij de armsgaten ben kom ik hier wel weer terug haha. Goed mijn vraag wat moet ik nu precies doen en kan ik steken bijmaken dmv een lusje om de naald te maken. Of kan ik hier wel een filmpje van vinden op YouTube bijv? 

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen hier! Bedankt alvast! 

Groetjes Corina  
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2012 om 21:05
Op youtube kun je heel veel leren.
http://www.youtube.com/watch?v=AjZBx7WlUuU
hier staat een filmpje van meerderen maar er zijn nog andere manieren.
gewoon even bekijken en dan proberen wat jij het prettigst vind

maar je moet op 11cm hoogte aan het begin en het einde van de naald meerderen. dan na 20 naalden weer meerderen. en dan moet je even kijken welke maat je hebt en welke hoeveelheid daarbij hoort.
Back to Top
Sonjake View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sonjake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2012 om 16:42
op de site van garnstudio.com staan ook wat verschillende manieren om te meerderen... 
Staat heel duidelijk uitgelegd met een video... Keuze genoeg...
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2012 om 17:00
ehm, je hebt toch wel 11 NA de boord er bij gemaakt. Dus niet dat je al op totale hoogte begint met meerderen?Wink
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2012 om 11:02
Corinac, lukt het inmiddels? Of heb je meer uitleg nodig?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns