vraagje amigurumi |
Reageer ![]() |
Autheur | |
elke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Oktober 2012 Locatie: België Status: Offline Points: 1765 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 November 2012 om 08:57 |
Hallo,
Ik ben voor het eerst een eland aan het haken amigurumi. Het is wel leuk om doen, maar wel zo klein om vast te houden, een mens krijgt er de kramp van in zijn vingers pffff. ![]() Maar nu mijn vraagje, om de stukken in elkaar te steken. Doen jullie dat met de wol waarmee je hebt gehaakt, en steek je dan misschien de draden dwarsdoor de vulling binnenin om de draadjes weg te werken. Of naaien jullie dit eraan met stikzijde, graag even jullie mening. Bedankt op voorhand, Elke
|
|
![]() |
|
bonko99 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 22 Januari 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik doe het met het zelfde garen als waarmee ik haak en werk vervolgens de draden met de haaknaald naar binnen.
|
|
![]() |
|
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
ik laat een flinke draad aan de losse onderdelen zitten, en naai zo de boel aan elkaar. de restdraad trek ik dwars door de ami heen, trek hem iets strak en knip hem dan af. als je dan de plek waar je die draad ingestoken hebt, iets terugtrekt, dan verdwijnt de draad netjes in het werkje.
|
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
Femke Costima ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 03 November 2012 Locatie: België Status: Offline Points: 29 |
ik doe het ook op de manier van petra
|
|
![]() |
|
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
En ik werk het draadje gelijk weg en naai de onderdelen met een draad aan elkaar. Ik gebruik gewoon de klosjes draad waar je ook knopen ed mee aanzet.
|
|
![]() |
|
iepie ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 309 |
Ook ik gebruik de draad waarmee ik gehaakt heb, dat vind ik veruit het mooiste en stevigste resultaat geven. Alleen bij hele kleine onderdeeltjes wil dit wel eens niet lukken en dan gebruik ik naaigaren (of als het iets voor de sier is en niet voor kinderen een goede lijm). De draad stop ik ook weg in het lijfje. Als je het een paar keer door de vulling hebt gehaald, blijft het stevig zitten.
|
|
![]() |
|
Essy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 Juli 2010 Status: Offline Points: 475 |
Ik splits de draad altijd, ene helft werk ik weg en de andere helft gebruik ik om in elkaar te zetten, geen dikke randen en wel dezelfde kleur.
|
|
Groetjes van Essy
gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
ik naai alles steeds vast met transparante visdraad. Het is netjes, simpel én sterk.
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
elke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Oktober 2012 Locatie: België Status: Offline Points: 1765 |
Bedankt allemaal,
Heb het ondertussen al in elkaar gestoken, en ben toch een beetje blij met het resultaat, ik ga het direct posten bij creaties. Groetjes, Elke.
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Ik zorg er altijd voor dat ik voldoende draad laat zitten en gebruik dat om de ami in elkaar te zetten
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |