hulp nodig |
Reageer ![]() |
Autheur | |
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 December 2012 om 19:35 |
Wie kan me helpen bij het vertalen van 4 regeltjes engels?
Ik kom er niet uit, de vertaalmachine heeft het zelfs al over een sleepboot terwijl ik gewoon een simpel vlindertje wil maken ![]() Hier gaat het om: 1. Ch4, tr in 4th ch from hook, ch4, slst into the 1st ch, where the tr was made. 2. Slst into the 1st ch4 loop, ch6, slst in 2nd ch from the hook, (picot) 2tr in the ch4 loop, 3dc in the same ch4 loop, ch2, slst in the same ch4 loop. 3. Ch3, make 2dc, keeping last loop on hook, (you will have 3 loops total) yarn over and pull through all loops on hook, ch2, slst in the 2nd ch from the hook, (picot) ch3, slst in the same ch4 loop. 4. Working in the next ch4 loop for all sts this side. Slst into the next ch4 loop, ch5, slst in the 2nd ch from the hook, (picot) 2dc, keeping the last loop on the hook (you will have 3 loops total) yarn over and pull through all loops on hook, ch2, slst in the same ch4 loop. 5. Ch2, 3dc, 2tr, ch2, slst in the second ch from the hook, (picot) ch4, slst in the same ch4 loop. Finish off and weave in ends. Gently grab top wings in one hand and bottom wings in the other hand and give a careful tug, to pull your sts into shape. En dit komt er uit: 1. Ch4, tr in de 4e l van de haak, ch4, slst in de 1e l, waar de tr is gemaakt. 2. Slst in de 1ste ch4 lus, h6, slst in de 2e l van de haak, (picot) 2tr in de lus ch4, 3dc in de loop van dezelfde ch4, ch2, slst in de dezelfde ch4 lus. 3. Ch3, make 2dc, laatste lus op de haak, houden (je hebt 3 lussen totale) garen en haal deze door alle lussen op de haak, ch2, slst in de 2e l van de haak, (picot) ch3, slst in de dezelfde ch4 lus. 4. Werken in de volgende ch4 lus voor alle st deze kant. Slst in de volgende ch4 lus, H5, slst in de 2e l van de haak (picot) 2dc, houden van de laatste lus op de haak (je hebt 3 lussen in totaal) garen en haal deze door alle lussen op de haak, ch2, slst in de dezelfde ch4 lus 5. Ch2, 3dc 2tr, ch2, slst in de tweede l van de haak, (picot) ch4, slst in de dezelfde ch4 lus. Afmaken en weven in eindigt. Zachtjes pak top vleugels in de ene hand en onderste vleugels in de andere hand en een zorgvuldige sleepboot te trekken van uw St in vorm geven. Dit is de pagina waar hij staat: http://www.crochetville.org/forum/showthread.php?t=101253
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
heb je er een vertaallijst bijgenomen? Die leggen de afkortingen als CH, slst etc uit.
|
|
![]() |
|
Zisha ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 15 November 2012 Locatie: Noord Holland Status: Offline Points: 120 |
Waar kan je zo'n vertaal lijst vinden Prideke? |
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
Dit is een vertaallijst, Zisha: http://www.angelfire.com/wy/difu/haken-engels.html
Maar zelfs daarmee kom ik er niet uit, jammer.
|
|
![]() |
|
Zisha ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 15 November 2012 Locatie: Noord Holland Status: Offline Points: 120 |
Dank je Lori ik ben net begonnen met haken dus patroon lezen is nu nog moeilijk maar ik ga eens puzzelen.
|
|
![]() |
|
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
Bij Crochetville staat er een afbeelding bij; misschien wordt het daar duidelijker van. Je maakt een basis waarbij je eigenlijk 1 dubbelstokje in het midden hebt en daar omheen 2 dubbelstokjes die boven en onder met het midden zijn verbonden. In de buitenste dubbelstokjes ga je de vleugels maken.
BASIS: 1. 4 l., 1 dubbelst in de 4e l. vanaf de naald, 4 l., halve v. in dezelfde l. waar je het dubbelst in hebt gemaakt RECHTERKANT: 2. halve v. in 1e boogje, 6 l., halve v. in 2e l. vanaf de naald (= picot), 2 dubbelst in het boogje, 3 stokjes in hetzelfde boogje, 2 l., halve v. in hetzelfde boogje 3. 3 l., maak 2 stokjes, houd de laatste lus op de naald (3 lussen totaal), omslaan en door alle lussen halen, 2 l., halve v. in de 2e l. vanaf de naald (=picot), 3 l., halve v. in hetzelfde boogje LINKERKANT: 4. Nu ga je in het andere boogje verder voor de andere kant van de vlinder: halve v. in het andere boogje, 5 l., halve v. in de 2e l. vanaf de naald (=picot), 2 stokjes, houd de laatste lus op de naald (3 lussen totaal), omslaan en door alle lussen, 2l.,halve v. in hetzelfde boogje 5. 2 l., 3 stokjes, 2 dubbelst., 2 l., halve v. in de 2e l. vanaf de naald (=picot), 4 l., halve v. in hetzelfde boogje. Hecht af. Pak voorzichtig de bovenste vleugels in 1 hand en de onderste vleugels in de andere en breng de steken in de juiste vorm. Veel succes! |
|
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com |
|
![]() |
|
Petra, dank je wel. Je bent een schat!!
Nu moet het te doen zijn, morgen ga ik er meteen aan beginnen. groetjes, Lori
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |