breipatroontje tulp |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Jeada ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 24 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26 Januari 2011 om 14:24 |
Goede middag,
Het betreft het patroon uit het boek van Lesley Stanfield "100 bloemen om te haken en te breien" waar ik niet helemaal uit kom. Omdat jullie naam ook staat vermeld, ga ik er vanuit dat je toegang tot de patronen hebt. Het staat op blz. 52 en mijn probleem is de steek die m1 wordt genoemd. In de uitleg staat: ,maak 1 steek door de lus voor de volgende steek op te nemen en er achteraan in te breien.Is dat een lus tussen 2 steken in? Een meerdering dus.. Bovendien denk ik dat het aantal opzetsteken niet klopt, moet dat niet 49 zijn? Hopelijk kan je me wat wijzer maken. Alvast bedankt voor de moeite! Vrienlijke groet |
|
Jeada
|
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik heb dit patroon niet dus kan je niet helpen.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
dit boek is ook in de hobbydoos 'winkel' te koop. Daarom wordt waarschijnlijk de hobbydoos genoemd.
Wij hebben dus geen patronen uit dit boek. Lijkt mij inderdaad een lus tussen de 2 steken in, waaruit je een steek moet maken. Laatste vraag is voor mij zonder patroon niet te beantwoorden. Succes met de tulp. |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Ik heb het boek,je moet echt 43 steken opzetten,heb het net gecontroleerd.Klopt helemaal. Succes verder. |
|
![]() |
|
Jeada ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 24 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 26 |
Bedankt Corry,
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het allemaal nog eens opnieuw gedaan en het klopt inderdaad. Waarschijnlijk heb ik me teveel gefocust op de extra steek, maar ik ben er nu toch eindelijk uit. Uithalen en opnieuw beginnen is het motto, toch. Dank voor het meedenken! Groetjes, |
|
Jeada
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
als je inplaats van 43 steken 30 st opzet en dan geen 4 steken maar 2 steken bried . krijg je een mooie kleine tulp
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |