Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

omrekenen aantal benodigde bollen garen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
omamoa View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omamoa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: omrekenen aantal benodigde bollen garen
    Posted: 21 December 2012 om 09:16
 Ik wil een rok haken. Aanvankelijk met 1 draad, daarvoor de benodigde 12 bollen garen aangeschaft. Wol blijkt zo dun te zijn, dat ik nu met 2 draden wil haken. Hoe kan ik berekenen hoeveel stuks wol ik dan nog moet bijbestellen? Is daar een rekenfoefje voor? De wol is voor haaknaald 3,5. Welke dikte haaknaald is nodig voor 2 draden? Zelf denk ik nr. 5.
Wie kan mij wijzer maken?
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2012 om 10:07
Ik zou zeggen: gewoon even uitproberen met een proeflapje. Markeer je woldraad om de 5 of 10 meter met een draadje naaigaren. Dan moet het uit te rekenen zijn.
Back to Top
omamoa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omamoa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2012 om 17:39
  Hele goeie tip, Lori. Dankjewel daarvoor. Lief, dat je gereageerd hebt. Fijne feestdagen wens ik je.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2012 om 18:30
Graag gedaan.
Ook voor jou hele fijne feestdagen.
Back to Top
omamoa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omamoa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2012 om 13:12
 De handige tip van Lori heb ik iets anders uitgewerkt, waardoor nog makkelijker. Proeflapje haken 10 x 10, dan aan het einde markeren met een draadje, vervolgens weer uittrekken, meten vanaf begin draad tot aan markeerdraadje. Dan kan je gaan omrekenen. Zo heb je 2 vliegen in 1 klap: èn een proeflapje van 10 x 10 èn benodigde garen/wol.
Back to Top
omamoa View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omamoa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2012 om 13:13
Smile proeflapje natuurlijk met dubbele draad.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.266 seconden.
Lang Yarns