boek stokhaken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 December 2012 om 14:08 |
ik had graag jullie bevindingen geweten over dit boek vooraleer ik het mij zou aanschaffen...
is het goed uitgelegd? Staan er patronen in? kortom, is het de moeite waard voor het aankoopbedrag??? Bedankt alvast voor je inbreng Groetjes Wendy
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik ken het boek niet maar meer informatie is welkom, stokhaken is heel leuk
|
|
![]() |
|
![]() |
|
hannie-groen ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2830 |
ik heb het boek gekocht maar slechts een klein stukje stokhaken geprobeerd vind die dikke naald zo`n gedoe je schijnt het ook goed te kunnen met een pvc buis kost minder en de steek kun je volgens mij ook op zoeken op internet http://www.youtube.com/watch?v=l-ca0pPA7Fg het wordt anders als je geen das wil maken maar iets moeilijker dan is het boek een optie |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Het boek geeft goede richtlijnen voor minderen en meerderen, dat is praktisch. Zo kun je je eigen patronen aanpassen voor stokhaken. Ik houd de dikke breinaald tussen mijn knieën, een beetje vreemd gezicht, maar het werkt prettig. Hij moet wel zo lang zijn, omdat er soms een behoorlijk aantal steken op moet staan. En zijn niet veel variaties op de stokhaaksteek, je kunt de lussen ophalen door in te steken zoals bij gewone vasten of je kunt kiezen voor de voorste of achterste lus van het v-tje. En je kunt het aantal lussen dat je per keer pakt variëren.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
Dank je voor de link naar het filmpje, ik vond het heel leerzaam.
|
|
![]() |
|
Cresi ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 20 Oktober 2012 Locatie: Zutphen Status: Offline Points: 169 |
Stokhaken wil ik ook nog een keer proberen, ik heb echt te weinig tijd. Er komen zoveel mooie patronen, ideeen. Ik word er gewoon hebberig van.
|
|
Creagroetjes
Ieders talent is uniek |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
bedankt voor jullie opmerkingen. Ik heb ondertussen tutorials bekeken op internet.
Ik heb een stukje geoefend voor een sjaal met een pvc buis en dat lukt vrij aardig !!! :-) wanneer ik die filmpjes vergelijk, denk ik dat het makkelijker gaat met een stuk buis dan met een naald omdat je je haaknaald reeds in de holte kan houden vooraleer je de eerste lussen eraf haalt... en je kan zelf de lengte van de buis bepalen... |
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
als ik mijn toer op mijn dikke breipen heb staat dan pak ik de eerst vijf steken van de naald en haak die
en dan schuif ik de rest van de steken van de naald en haak ze lekker ontspannen verder af.
|
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |