Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gebreid vest met cappuchon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mankemarir View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mankemarir Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gebreid vest met cappuchon
    Posted: 18 Maart 2013 om 14:44
Hallo medebreisterren,

Ik heb een vraag over patroon drops 106-26 staat onder nummer 1121, mijn dochter heeft gevraagd of ik deze wil breien en natuurlijk wil ik dat, op onze a.s. lange vakantie. Maar nu wil zij graag dat ik hem brei met de Eskimo zw/w/gr.
Dat met dan met pen 9 heb ik gelezen, maar het atroon staan in pen 5. Nu kan ik redelijk goed van een patroon lezen maar al het zo'n verschil in naald is blijft er dan nog wel een vorm over van het vest?
Dus met andere worden hoe moet ik dat doen met de verhoudingen?? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ps en sorry voor mijn lange afwezigheid
Leef vandaag, morgen kan het te laat zijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2013 om 16:10
Geeft niets dat je een tijdje weg bent gebleven.

Ik zou het niet doen, stel dat je in 1 naald 1 steek moet minderen, dat maakt verschil, pen 9 is een steek van 9 mm, pen 5 van 5 mm.

Dus of ze zoekt een patroon uit voor pen 9 of ze accepteert dat je wol voor pen 5 gebruikt. Straks zit je je daar op vakantie een hersenkneuzing te rekenen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2013 om 16:31
Ik zou het ook nooit doen .

Het vest wordt gebreid met een stekenverhouding 17 st 22nld = 10 cm (dubbele draad )

Voor Eskimo geven ze een stekenverhouding 10 st 14nld =10 cm

Je houdt geen tijd meer over om vakantie te vieren

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2013 om 16:31
en weg was die

Fijne vakantie overigens
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2013 om 17:44
Ik heb eens een bolerootje voor pen 6 overgezet naar pen 2,5. Het heeft me weken gekost om bij te komen.

wat rozengeur.
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2013 om 18:38
Ik heb toevallig beide garens van Drops in huis en dat is echt een wereld van verschil. Je krijgt volgens mij een heel ander vest, naast dat het veel te breinbrekend is. Ik denk dat je veel beter een 'eskimo patroon' kan nemen (of een patroon uit garencategorie E). Daar staan ook wel wat vesten met capuchon. Of in plaats van 2 draden fabel voor dit vest een garen uit categorie C nemen (twee draden A is vergelijkbaar met 1 draad C). Daar staan ook een aantal garens van 100% wol, misschien zit daar wat naar haar zin bij. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
mankemarir View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mankemarir Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 15:13
Daar ben ik weer,
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reactie, ik ga het nu zeker niet zo doen, ze moet maar even naar een ander patroontje kijken, voor pen 9, dan ga ik daar in mei mee aan de slag,
Liefs Corrie
Leef vandaag, morgen kan het te laat zijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 15:16
Prettige vakantie gewenst.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns