Dubbelzijdig haken ... |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Just Me ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 620 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04 Maart 2013 om 14:32 |
Ik heb het boekje "Pannenlappen haken" van de bieb geleend.
Nu zie ik dat de pannenlappen dubbelzijdig zijn gehaakt. Hebben jullie dit al eens gedaan? En hebben jullie tips? Ik heb al gezocht naar een filmpje, maar ik kan niks vinden. Het lijkt zo simpel, maar ik kom er niet uit. |
|
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je haakt een toer vasten op je opzetsteken . Keren of een andere kleur nemen . Je haakt vervolgens terug en je pakt de voorste lus van je vasten toer en een lus van je opzet ketting . Je hebt dan 3 lussen op je nl . Je slaat om trekt je draad door 2 lussen omslaan en weer doorhalen enz .
Ik vond ook een filmpje op www.wolshop.nl
|
|
![]() |
|
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Lijkt me handiger om de draad waar je niet mee haakt tussen de steken mee te voeren. Scheelt een hoop afwerken
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Just Me ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 620 |
Een duidelijk filmpje! Dank je wel.
In het boekje nemen ze de draad ook mee. Er worden echter stokjes gebruikt. In het filmpje halve stokjes. Ik ga het dus nog maar eens goed bekijken.
|
|
Kijk ook eens op mijn FB-pagina "Handmade with Yarn"
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Magtelts poppenwerk in uitvoering ... bij Creaties.
Ik begreep eerst niet wat er bedoeld werd, maar zo heb ik een poppenmutsje gehaakt. Eerst een glad mutsje van vasten, ingestoken in de achterste lussen en toen teruggaand een soort picots in de voorste lussen. Ik noem het verlengde picots: je haakt een aantal lossen bijvoorbeeld 5 en dan keer je om met 4 halve vasten. Zo kun je een versierrand maken of franje haken. Ik had ook gewoon vasten terug kunnen haken en dan was het een dubbeldik mutsje geworden. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Wilma00 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 703 |
Was het nog gelukt? Ik heb het boekje nu ook maar kom er nog niet uit...
Het filmpje kan ik niet vinden? |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik heb het boekje in de bieb geleend, maar nog niet geprobeerd.
Het filmpje zie ik ook niet Wilma. |
|
![]() |
|
Wilma00 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 703 |
Ik heb het ook van de bieb..
Ik heb wel een ander filmpje gevonden maar dat was met vasten en in dit boekje word met stokjes gewerkt. Ik ben nu zover dat ik de 1e en 2e toer heb maar de 3e is nog onduidelijk.... Iemand die het weet? |
|
![]() |
|
Ik geef het op!
Heb ik het dubbelzijdige haken zover onder de knie moet ik de pannenlap die ik wil maken nog eens in kruisteken doen :S en dan spreken ze over makkelijk..... Boek gaat terug naar de bieb ![]() |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Wat jammer dat het niet lukt.
Welke ben je aan het proberen ? Misschien eerst met een makkelijke beginnen ? |
|
![]() |
|
Er is er niet 1 die me gemakkelijk lijkt....
Ik wilde de pannenlap maken met een gat in het midden om de knop van de deksel doorheen te steken. Ik vind de techniek erg moeilijk vooral aan het begin en het einde van de toer,het is haast niet te zien waar je in moet steken en zeker niet als je 2 rijen in dezelfde kleur doet. Nee ik moet helaas toegeven dat dit niet voor mij is weggelegd. Ik hoor en zie graag foto's van mensen die het wel lukt! |
|
![]() |
|
Die vind ik ook leuk en er staat 1 bolletje bij (= makkelijk), mmmm.
Ik wilde 'puur natuur' gaan maken, maar ben nog aan 6 projecten bezig, waarvan er echt af moet. Misschien kun je bovenstaande 2 leden een mailtje sturen of hun eruit zijn gekomen, zodat ze je verder kunnen helpen ? |
|
![]() |
|
Puur natuur is ook erg mooi,ze zijn allemaal erg leuk dat is het niet
![]() Ben normaal ook niet van het opgeven maar dit gaat me echt boven de pet. Ben benieuwd hoe het jou zal vergaan, laat je het tzt zien want misschien dat ik nog wel eens een poging waag! |
|
![]() |
|
lianne M ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 21 Maart 2013 Locatie: limburg Status: Offline Points: 255 |
http://brei.startpagina.nl/prikbord/15954727/15954822/re-dubbelzijdig-pannenlappen-haken#msg-15954822
Dit filmpje heb ik gevonden,hier staat het wel duidelijk op uitgelegd. Lianne
|
|
![]() |
|
Dank je Lianne voor de link !
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |